تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

پوست چه سنی دارد؟

 تغییرات پوست در زمان پیری قابل رویت است .  افزایش سن شامل چین و چروک و افتادگی پوست است. تحقیقات نشان می دهد که ، در واقع، دو نوع  پیریپوست وجود دارد . یکی پیری ناشی از ژن ها که ارثی است همزمان با افزایش سنبوجود می آید. نوع دیگر پیری  بیرونی (خارجی) شناخته شده است و توسط عوامل محیطی، مانند قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید ایجاد می شود.

مسلماً مشاهده نشانه های پیری در صورت برای هر کسی ناخوشایند خواهد بود. پس از سن بیست و پنج سالگی اگر کسی به ما بگوید : «خیلی کمتر از سن خود نشان می دهید.» احتمالاً از ذوق بر خود خواهیم لرزید. همان طور که می دانید هیچ اندامی به اندازه پوست نشان دهنده علایم پیری نیست. خوب است بدانید هیچ عاملی به اندازه خورشید در پیری پوست موثر نیست.

بطور کلی پوست صورت، گردن و دستها پیرتر از سایر نقاط بدن است زیرا پوست این مناطق بیش از سایر نقاط بدن در معرض نور خورشید قرار دارد. می توانید خودتان امتحان کنید. پوست پایین آرنج خو را با پوست بالای آرنج مقایسه کنید. آنگاه شما نیز مانند اغلب مردم در خواهید یافت که پوست بالای آرنج به مراتب صاف تر و از لحاظ بافت نرم تر و دارای رنگ روشن تری نسبت به پوست پایین آرنج شماست.
خود شما بهترین قاضی برای تشخیص سن پوستتان هستید.

اگر از پوست صورت خود راضی هستید پس پوست شما هنوز جوان است و نیاز به مراقبت های پیشگیری کننده دارد. جلوی آیینه بایستید. به شدید حالت بخندید. چین و چروکهای ایجاد شده در اطراف چشمتان و دیگر نقاط صورتتان را به دقت نگاه کنید. این خطوط، قابلیت این را دارند که در آینده به خطوط دائمی تبدیل شوند. حل صورت خود را به حالت طبیعی و بدون لبخند برگردانید. آیا اثری از خطوط را مشاهده می کنید؟ اگر اصلا هیچ خط ریزی هم مشاهده نمی کنید سن پوست شما زیر سی سالگی است. ولی باید کاملا مراقب پوستتان باشید تا روند پیری را سریع طی نکند.

توصیه هایی برای جوان ماندن پوست
مهمترین روش برای پیشگیری از آسیب به پوست و کند کردن فرایند پیری پوست، ابتدا استفاده از مقادیر بالایی از ویتامین C و سپس محافظت پوست از اشعه نور خورشید خواهد بود. فراموش نکنید که استفاده از کرم ضدآفتاب تنها برای فصل تابستان نیست. در تمام طول سال باید بطور سخاوتمندانه ای از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. هرگز پوستتان را بدون محافظت از آفتاب در معرض نور خورشید قرار ندهید.
به پوستتان هم از درون و هم از بیرون کمک کنید تا شاداب شود. تغذیه سرشار از ویتامین C، E و مواد آنتی اکسیدان از درون به پوست شما کمک می کند و استفاده از کرمهای مغذی ویتامین C و مرطوب کننده های متناسب با پوستتان از بیرون به طراوت پوستتان کمک رسان است. استفاده از کرمهای آنتی ایجینگ را بعد از ۲۵ سالگی شروع کنید و بطور منظم از آنها استفاده کنید.

مراقبت های درمانی پوست
اگر فکر می کنید پوستتان باید به مراتب صاف تر و شاداب تر از اکنون باشد و یا دچار لک و مک یا آکنه هستید، پس باید به انجام مراقبت های درمانی بپردازید، به این معنا که کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید و با یک لایه بردار خوب چون اسید میوه به لایه برداری از پوست خود بپردازید. آکنه را بیماری پوستی بدانید و برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید و نگویید که خودش خوب می شود. چون عواقب برجا گذاشتن لک های آن به مراتب بدتر از خود آکنه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.