تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

غذای ایرلندی پای چوپان چگونه غذایی است؟

شهرت سرزمین اروپایی ایرلند، علاوه بر ادبیات و جاذبه‌ های گردشگری و مناطق دیدنی زیبا و شگفت‌ انگیز، به غذاهای خوش طعم و ایده آل آن نیز است!

کشور جمهوری ایرلند؛ کشوری دیدنی با داستان های جالب در شمال‌ غرب قاره ی اروپا! بله؛ دقیقا؛ کشور ایرلند از جمله کشورهایی است که مردم و فرهنگ و باورهای خاص و و سنت های منحصر به فردی دارد! برای نمونه در کشور ایرلند، یک سنت قدیمی وجود دارد که در روز تولد، کودک را سر و ته می‌ گیرند و با ملایمت و آرامی سر او را به زمین می‌ کوبند! مردم ایرلند بر این باورند که این کار، سبب می شود تا کودک شانس خوبی داشته باشد. هر سال یک ضربه و هیچ بهانه‌‌ ای هم نمی‌ تواند جلودار انجام این کار شود

پایتخت ایرلند، شهر دوبلین است که در کنار ساحل دریای ایرلند قرار دارد. در سراسر جهان، کشور جمهوری ایرلند را با قدمتی بالغ بر ۸۰۰۰ سال که به ایرلند جنوبی نیز شهرت دارد، به‌ واسطه‌ ی ادبیات غنی و جوایز نوبلی که به دست آورده است، می‌ شناسند! جرج برنارد شاو، ساموئل بکت، سیموس هینی، جیمز جویس و همچنین ویلیام باتلر ییتس از مشهورترین ادبیات‌ شناسان کشور جمهوری ایرلند هستند.

بد نیست بدانید شهرت این سرزمین اروپایی، علاوه بر ادبیات، به دلیل جاذبه‌ های گردشگری و مناطق دیدنی زیبا و شگفت‌ انگیز آن نیز است!

مردم کشور ایرلند، علاقه ی زیادی به گفتگو و معاشرت با یکدیگر دارند. رفاقت و مهمان نوازی مشهور مردم ایرلند، زندگی را در این کشور،  آسان تر کرده است؛ به ویژه زندگی برای دانشجویان بین المللی!

غذای سنتی، نشانگر هویت فرهنگی و سنت آشپزی هر کشور است. دقت داشته باشید بخش مهمی از تجربیات سفر به هر کشور، با خوردن غذاهای منحصر به فرد و سنتی مردم آن سرزمین رقم می‌ خورد؛ غذاهایی که با توجه به اقلیم خاص آن منطقه و همچنین آداب و رسوم آن کشور رواج پیدا کرده است و در فرهنگ و سنت مردم ریشه دوانده است.

غذای پای چوپان با نام اصلی shepherds pie، نوعی غذای سنتی ایرلندی است که از گوشت گوسفندی چرخ کرده که با پوره ی سیب زمینی پوشانده شده است، تهیه می شود. بد نیست بدانید پای چوپان، نوعی غذای معروف ایرلندی است که در کتاب های قدیمی آشپزی، دستور پخت آن با باقی مانده ی گوشت غذای قبلی توصیه شده است!

در توضیح مواد تشکیل دهنده ی غذای پای چوپان می توان مواد زیر را نام برد: گوشت چرخ کرده گوسفندی، تخم مرغ، پوره گوجه فرنگی، نخود فرنگی، پیاز خرد شده، هویج خرد شده، کرفس و آویشن، نمک و فلفل، روغن زیتون و در نهایت سس ووسترشایر

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.