تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا عسل برای کودک ضرر دارد؟

معده نوزادان زیر ۱۲ ماه هنوز کامل رشد نکرده و وقتی این باکتری به آن وارد شود میتواند در آنجا رشد کرده و سمی تولید کند که منجر به بیماری کشنده ای به نام بوتولیسم میشود. برای مثال در آلمان سالی یک مورد بوتولیسم گزارش میشود که البته بخاطر مصرف زیاد عسل توسط مردم این کشور است. بعضی عرضه کنندگان عسل طبیعی مثل عسل آهوتا، برچسبی روی بسته بندی عسل میزنند که میگوید: «نباید به اطفال زیر ۱۲ ماه عسل بدهید

با این حال در بسیاری از کشورها، قانونی برای ضرورت چنین هشداری روی بسته بندی عسل وجود ندارد.

بعد از گذشت یک سال، معده نوزاد کاملا رشد کرده و میتواند تخم باکتری ها را گوارش کند پس دیگر خطر ابتلا به بوتولیسم وجود ندارد. کودکان باید عسل بخورند پس بهتر است از مقدار کم شروع کنید، یک روز فاصله بیاندازید، و سپس دوباره کمی عسل به او بدهید. عسل برای کودکان فواید خارق العاده ای دارد.

عسل تایید شده و مخصوص نوزادان

نوعی عسل در کشورهای اروپایی وجود دارد که بعد از اینکه عسل را برای یافتن آلودگی های میکروبیولوژی مورد آزمایش قرار دادند و محتوی آب و ترکیب فیتوشیمیایی آن را محک زدند، در ادامه یک پرتو تابانی گاما نیز روی آن انجام میشود، که فرآیندی است که هرگونه تخم باقیمانده میکروب در عسل را بدون کاهش خواص مفید آن از بین میبرد.

این نوع عسل معمولا برای ترکیب با مرهم ها، کرم ها یا هر گونه داروی موضعی برای درمان ناراحتی های پوستی درست میشود، اما در شیشه ها و بسته بندی جداگانه نیز قابل دسترس است. برای بزرگسالان مصرف نصف قاشق چای خوری آن کافیست پس برای نوزادان خیلی کم تر از آن باید مصرف شود، در حد چند قطره.

اما میتوانید با خیال راحت به صورت موضعی از آن استفاده کنید. مطمئنا آکنه نوزادتان را درمان میکند! (نوزادان آکنه نمیزنند، این فقط شوخی نویسنده مقاله است)

در این سن داروهای آلوپاتی زیادی نیستند که بتوان از آنها بدون عوارض جانبی روی پوست کودک استفاده کرد. و آنهایی هم که وجود دارند زیاد خوب و موثر نیستند… پس این عسل که در درمان مشکلات پوستی بسیار موثر است، چاره کار شماست. میتوانید امتحانش کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.