تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تشخیص وجود حس ششم در خود چگونه است؟

۱- توانایی بالاتر در حدس زدن

در بسیاری از مواقع ما در شرایطی قرار می‌گیریم که باید وقوع یک رویداد را از قبل حدس بزنیم و در عین حال شواهد کافی نیز برای این مسئله در اختیار نداریم. افرادی که حس ششم قوی‌تری دارند معمولاً حدس‌های درست‌تری می‌زنند. در واقع بسیاری از شواهد در محیط هستند که هشیارانه پردازش نمی‌شوند اما این افراد به دلیل دست‌یابی بیشتر به پردازش‌های زیر آستانه‌ای، از توانایی بالاتری برای حدس زدن صحیح برخوردارند.

۲- افزایش توانایی درک خطر

همان طور که گفته شد افراد با حس ششم بالا درک زیر آستانه‌ای بالاتری دارند. درک زیر آستانه به سطحی از پردازش اطلاعات در مغز می‌گویند که در هشیاری وارد نمی‌شود و در اصلاح نیمه هشیار است. افراد با حس ششم بالاتر به این پردازش‌ها دسترسی بیشتری دارند و در نتیجه می‌توانند ادراک بالاتری از محیط پیرامون خود به دست بیاورند. همین مسئله باعث می‌شد که اگر خطری در محیط آن‌ها را تهدید کند راحت‌تر و زودتر از سایرین آن را تشخیص دهند.

۳- افزایش خلاقیت

حس ششم یا همان قوه شهود باعث می‌شود که افراد از ضمیر ناخودآگاه خود الهام بگیرند. در بسیاری از موارد افراد این الهامات را در قالب یک اثر خلاقانه ارائه می‌کنند و در حقیقت قدرت شهود خود را به نمایش می‌گذارند. برای مثال نقاشانی که با سبک سورئال آثار خود را ارائه می‌کنند نمونه‌ای از این افراد هستند.

۴- افزایش قدرت معنوی

معنویت امروزه به عنوان یکی از فاکتورهای مؤثر در سلامت روان شناخته می‌شود. افرادی که حس ششم قوی‌تری دارند اغلب به درک معنوی بالاتری نیز دست پیدا می‌کنند چراکه آن‌ها راحت‌تر با کلیت جهان پیرامون ارتباط برقرار می‌کنند و بیشتر توسط آن هدایت می‌شوند. همین مسئله کمک می‌کند تا بتوانند روحیه معنوی خود را ارتقا داده و از آن در جهت آرامش شخصی یا ارتقای وضعیت مذهبی استفاده کنند.

۵- داشتن احساسات مبهم هنگام ملاقات افراد

هدایت شدن بیشتر توسط ضمیر ناخودآگاه باعث می‌شود که افراد دارای حس ششم هنگام ملاقات با افراد جدید احساسات مبهم و رازآلودی را نسبت به او تجربه کنند. برای مثال ممکن است بدون هیچ دلیل خاصی فکر کنید که از فرد مقابل بدتان می‌آید یا نسبت به او بی‌اعتماد هستید. این احساسات اغلب ناشی از تجربیات ناهشیار است که ما نسبت به آن آگاهی چندانی نداریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.