تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چند سال بعد از ازدواج بچه‌دار شویم؟

۱. تفاهم کامل

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، والدین نوزاد باید توانایی‌های لازم برای تربیت فرزند را داشته باشند. مهارت حل مسئله، مهارت‌های زندگی و بسیاری از مهارت‌های دیگر برای تربیت یک فرزند سالم مهم است. والدین ابتدا باید با هم به اشتراکاتی رسیده باشند تا بتوانند مشکلات‌شان را بدون مشاجره حل کنند.

توجه داشته باشید هرگز برای ترمیم زندگی، رفع مشکلات زناشویی و محکم شدن بنیان‌های سست خانواده اقدام به بچه‌دار شدن نکنید.

۲. اختلاف سنی

مسئله اختلاف سنی زوجین برای بچه‌دار شدن مهم است. ممکن است اختلاف آنقدر زیاد باشد که زن در سن مناسب بارداری و مرد در سنین حساس‌تر باشند. همچنین در مواردی که زنان سن‌شان بیشتر از مردان است، برای بارداری باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند. همچنین مسئله اختلاف سن بین فرزند اول و دوم برای برخی افراد چالش فکری است؛ که جدای از شرایط محیطی و روانی، ۲ تا ۷ سال اختلاف مناسب است اما بهترین سن اختلاف بین دو فرزند ۳ تا ۵ سال است.

۳. وضعیت مالی مناسب

یکی از مهمترین پیش شرط‌ها برای بچه‌دار شدن، بهره‎مند بودن از حداقل امکانات رفاهی و اقتصادی است. مسکن مناسب برای نوزاد جدید و درآمد و امکانات کافی بسیار مهم است. عده‌ای با نادیده گرفتن این مسائل و امیدواری به تقدیر، فرزند خود را در شرایط سخت جسمی و روحی به دنیا آورده و بزرگ می‌کنند. نبود امکانات و رفاه متوسط در دوران کودکی، در آینده باعث آسیب‌های جسمی و روحی این کودکان می‌شود.

۴. تنها ‌بودن

بسیاری از زوج‌های جوان دوست دارند چند سال باهم تنها زندگی کنند و از تمام لذت‌های دو نفره بهره‌مند شوند. این طبیعی است که یک زوج بخواهند بدون دغدغه و نگرانی، برای هم زندگی کنند اما تصمیم برای بچه‌دار شدن باید بر اساس توافق دو طرف در مورد ورود یک عضو جدید به زندگی باشد.

۵.وقت کافی

زن و شوهر باید زمان و انرژِی کافی برای بچه‌دار شدن را در خود ببینند. مادر و پدری که ۱۰ ساعت تا ۱۲ ساعت در روز  کار می‌کنند، طبیعتا آمادگی بچه‌دار شدن را تا سبک‌تر شدن کارشان ندارند. بچه نیاز به توجه و مراقبت دائمی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.