تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

رشد شنوایی نوزاد چگونه است؟

۱. شنوایی نوزاد هنگام تولد

نوزاد در دوران قبل از تولد شنوایی فعالی دارد و در طی دوره جنینی (پیش از تولد) از ماه ششم صداها را می‌شنود. شنوایی بعد از تولد همچنان به رشد خودش ادامه می‌دهد. نوزاد با توانایی تشخیص صدای انسان از غیر انسان به دنیا می‌آید. این حساسیت در طی زمان گسترده‌تر می‌شود.

نوزادان بلافاصله بعد از تولد صدای مادر خود را ترجیح می‌دهند و به طور کلی به صدای انسان بیشتر واکنش نشان می‌دهند. نوزادان توانایی ذاتی تشخیص و تمایز بین دو نت مختلف موسیقی دارند،. توانایی تشخیص ریتم‌ها را از هم دارند. نوزادان به آواهای سازنده زبان واکنش شدیدتری نشان می‌دهند.

۲. شنوایی نوزاد تا سه ماهگی

با شنیدن صداهای جدید دست از فعالیت خود بر می‌دارد و به سمت منبع صدا برمی گردد. وقتی بزرگسالان صحبت می‌کنند، به طرف آن‌ها برگشته و به آن‌ها توجه می‌کند.

۳. شنوایی نوزاد تا شش ماهگی

اسباب‌بازی‌های صدادار توجه نوزاد را جلب می‌کند. نوزاد برای تقلید لحن اصواتی که می‌شنود تلاش می‌کند. در واقع غان و غون کردن را شروع می‌کند.

۴. شنوایی نوزاد تا یک سالگی

کودک به اسم خودش واکنش نشان می‌دهد و صداهای گفتاری را تقلید می‌کند. موسیقی و ترانه توجه‌اش را جلب می‌کند. کودک در این سن دیگر تفاوت لحن افراد را تشخیص می‌دهد. معنی کلمات رایج را می‌فهمد و بین آن‌ها با آنچه که می‌بیند ارتباط برقرار می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.