تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نکاتی که در مورد عوض کردن پوشک نوزاد باید بدانید چیست؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

۱- تعیین مکان مشخص در خانه برای عوض کردن پوشک نوزاد

سعی کنید محل مشخصی را به تعویض کردن نوزاد اختصاص دهید و ترجیحاً تلاش نمایید این محل نزدیک به دستشویی یا حمام خانه باشد. اگر شما هر بار در یک گوشه خانه شروع به عوض کردن پوشک فرزند خود کنید با این کار میکروب‌ها را در گوشه و کنار خانه پخش کرده و باعث آلوده شدن محیط خانه می‌شوید.

۲- آمادگی دائم برای عوض کردن پوشک نوزاد

همیشه مجموعه وسایلی که برای عوض کردن پوشک نوزاد نیاز دارید در کنار هم و در فضایی در دسترس قرار دهید تا هر وقت احساس کردید فرزندتان به تعویض پوشک نیاز دارد بدون دغدغه این کار را انجام دهید. بی‌توجهی به این نکته می‌تواند منجر به این شود که در بسیاری از مواقع در حین باز کردن پوشک متوجه نبودن وسایل مورد نیاز خود نظیر دستمال مرطوب یا پودر بچه شوید و بالاجبار در طی باز بودن نوزاد به سراغ پیدا کردن وسایل بروید. این امر نه تنها باعث می‌شود کنترل کودک برایتان دشوار شود بلکه می‌تواند باعث انتشار میکروب‌ها در فضا نیز بشود.

۳- درست پاک کردن اندام تناسلی نوزاد

برای پاک کردن اندام تناسلی دختران لازم است که دستمال مرطوب را از جلو به سمت عقب بکشید تا میکروب‌های ناشی از مدفوع و ادرار را به سمت واژن هدایت نکنید و از بروز عفونت‌ها پیشگیری نمایید. همچنین هنگام تعویض نوزاد پسر همواره بهتر است پارچه‌ای را روی اندام تناسلی او قرار دهید تا در صورت بروز ادرار با مشکل مواجه نشوید.

۴- درست بستن نوزاد

هنگام بستن نوزاد باید پوشک از جلو تا روی شکم و از پشت تا روی کمر را بپوشاند. اگر هنوز بند ناف نوزاد خشک نشده، از قرار دادن پوشک روی آن خودداری کنید. این کار می‌تواند با ایجاد فشار و تعریق در این ناحیه به بروز عفونت بیانجامد.

۵- چک کردن مجدد هنگام عوض کردن پوشک نوزاد

کودکان معمولاً در حین تعویض پوشک به میزان زیادی دست و پا می‌زنند و ممکن است کار را برای والدین بسیار سخت کنند. این امر می‌تواند باعث شود که شما نتوانید با دقت کافی پوشک را ببندید. در نتیجه برای اطمینان کافی از بسته شدن دقیق و پیشگیری از بازماندن درزهای پوشک در انتهای کار یک بار دیگر تمام چسب‌ها یا گره را چک نمایید.

۶- کمک گرفتن از وسایل بازی

همان طور که گفته شد نوزادان و کودکان ممکن است در حین عوض کردن پوشک نوزاد بی‌قراری کنند یا با بازیگوشی و دست و پا زدن‌های زیاد، کار را برای شما دشوار سازند. در این شرایط لازم است که همیشه در کنار وسایل تعویض پوشک اسباب بازی سرگرم کننده‌ای را نیز قرار دهید تا به کمک آن بتوانید کودک را آرام‌تر کنید و با آسودگی خاطر بیشتری اوضاع را پیش ببرید.

۷- استفاده از دستمال مرطوب و پودر بچه

استفاده از دستمال مرطوب و پودر بچه در مراقبت از پوست نوزاد تا حد زیادی به شما کمک می‌کند. اگر کودک را به درستی تمیز نکنید و پوست او را مرطوب نگاه ندارید احتمال بروز مشکلاتی نظیر التهاب، قرمزی و عرق سوز شدن پوست نوزاد بالا می‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.