تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

برای عبور از غم و اندوه چه باید کرد؟

۱. رویارویی و پذیرش احساسات منفی

شاید برای کوتاه مدت بتوانید احساس غم و اندوه خودتان را سرکوب کنید، اما در طولانی مدت نمی‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید. پس دردهایتان را بپذیرید و آن‌ها را بیان کنید. زمانی که تلاش می‌کنید از بروز احساس غم و اندوه خود اجتناب کنید، فقط روند بهبودی خود را طولانی‌تر می‌کنید. غم و اندوه حل نشده نیز می‌تواند به عوارضی مانند افسردگی، اضطراب و اختلال پر خوری منجر شود.

۲. آرامش را از ایمان خود بیرون بکشید

اگر فرد معتقد و مذهبی هستید، فعالیت‌ها و مراسم مذهبی مانند دعا و یا رفتن به مسجد می‌تواند برای شما آرامش بخش باشد. می‌توانید با شرکت در این مراسم و فعالیت‌ها آرامش خود را دوباره بدست آورید و به زندگی عادیتان بازگردید.

۳. پیوستن به یک گروه پشتیبانی

غم و اندوه در فرد احساس تنهایی ایجاد می‌کند. زمانی که در کنار دیگران هستید، با به اشتراک گذاری غم و اندوه خود با افراد معتمد، می‌توانید به روند بهبودی‌تان سرعت بخشید. گروه‌های پشتیبانی در مراکز خدمات درمانی روانی به شما امکان پیوستن به چنین گروه‌های حمایتی را می‌دهند. همچنین می‌توانید با دریافت مشاوره روانشناسی و گروه درمانی از مرکز هنر زندگی احساس تنهایی خود را کاهش دهید.

۴. خود مراقبتی در هنگام تجربه غم و اندوه

هنگامی که شما دچار غم و اندوه شده‌اید، بیشتر از همیشه باید از خود مراقبت کنید. استرس از دست دادن فرد مورد علاقه یا هر چیزی که دوست دارید، به سرعت انرژی و ذخایر احساسی شما را از بین می‌برد. تامین نیازهای فیزیکی و عاطفی به شما کمک خواهد کرد که این زمان دشواری را پشت سر بگذارید.

۵. علایق و سرگرمی هایتان را دنبال کنید

سعی کنید به تدریج به روال عادی زندگی‌تان بازگردید. بازگشت به فعالیت‌هایی که خوشحال‌تان می‌کند و باعث پیوستن دوباره شما به جامعه می‌شود. اینگونه فعالیت‌ها در پشت سر گذاشتن دوران غم و اندوه کمک شایانی به شما می‌کنند. فعال سازی رفتاری از روش‌های درمانی است که از پیشروی غم و اندوه یا حرکت به سمت افسردگی جلوگیری می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.