سفری به یادماندنی با ۳ نکته طلایی

زمانی که می‌خواهید برای سفر به هر مقصدی برنامه‌ریزی کنید، برخی از نکات می‌تواند برای تجربه و خاطراتی لذت‌بخش‌تر به شما کمک زیادی کند. پس فارغ از اینکه مقصد شما کجای این نقشه است، چند نکته کلی را در نظر داشته باشید چه بسا همین موارد در انتخاب بهترین مقصد به شما نیز تاثیر گذار باشند.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که در چه فصلی سفر می‌کنید. هر مقصدی برای سفر در یک فصل خاص جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌شود. در بین فصول مختلف سال، بهار و پاییز تعداد زیادی از مقاصد برای سفر مناسب هستند. اما نقاط گرمسیر برای سفر زمستانی و نقاط سردسیر برای فصل تابستان دیدنی می‌شوند.

دومین نکته در برنامه سفر انتخاب وسیله حمل‌ونقل مناسب و پس از آن رزرو ویلا یا هر نوع اقامتگاه دیگر است. برای مقاصدی که در نزدیکی طبیعت هستند مثل شمال ایران، انتخاب و رزرو ویلا شمال و مقاصدی که در بافت تاریخی هستند، رزرو اقامتگاه مخصوصا بوم گردی بسیار جذاب است.

در نهایت باید بررسی کنید که سفر شما چند روزه است و بر همان اساس مقصد را انتخاب و جاذبه‌های آن را اولویت‌بندی کنید. چرا که بسیاری از شهرها و روستاهای ایران تعداد زیادی جاذبه دیدنی دارند که بنا به زمان و همچنین علاقه خود باید لیستی از آن‌ها تهیه کرده و به گشت‌وگذار بروید. چرا که گاهی بسیاری از جاذبه‌ها به تنهایی دلیل مناسبی برای سفر به یک مقصد به‌شمار می‌روند.

با این توصیف در ادامه چند مقصد جذاب برای سفر را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت برنامه‌ریزی سفر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. هر دو مقصد جاذبه طبیعی هستند که در کنار گشت‌وگذار می‌توانید برای طبیعت‌گردی با امکانات رفاهی و اقامتی در آنجا برنامه‌ریزی کنید.

دریاچه ولشت

با سفر به چالوس، مرزن آباد یا کلاردشت که فاصله کمی از یکدیگر دارند با گشت‌وگذار در تمامی جاذبه‌های دیدنی آن می‌توانید برای رفتن به دریاچه ولشت نیز برنامه‌ریزی کنید. گرچه که این جاذبه در طبیعت کلاردشت قرار دارد و با اجاره ویلا کلاردشت و اقامت در آن می‌توانید دیدن این دریاچه را در اولویت قرار دهید.

دریاچه ولشت در منطقه کوهستانی تخت سلیمان است که برای دسترسی به آنجا می‌توانید از جاده چالوس به سمت تهران قبل از مرزن آباد از جاده اصلی خارج شده و در مسیر دریاچه قرار بگیرید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دریاچه ولشت این است که از جمله ۱۰ دریاچه آب شیرین در ایران به‌شمار می‌رود و از این جهت در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است.

سفر به دریاچه و اقامت در ویلا کلاردشت برای فصل بهار و تابستان بسیار جذاب است. چرا که این دریاچه در دل کوه قرار گرفته و هوای بسیار خنکی دارد. اما در پاییز و زمستان چهره پر برف و هوای سرد آن را خواهید دید.

اطراف دریاچه نیز زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی مانند پرندگان مهاجر و آبزیانی مثل شاه‌کولی، قورباغه، اردک‌ماهی، مار ماهی، مار آبی، ماهی سفید، جلبک است که با گشت‌وگذار در دریاچه می‌توانید آن‌ها را نیز تماشا کنید.

همچنین با رفتن به این دریاچه می‌توانید روی تفریحاتی مانند پیاده‌روی دور دریاچه، عکاسی از مناظر دیدنی، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، والیبال، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، پیک نیک، تفریحات آبی بیگ بال، شاتل و بنانا، جت اسکی کودکان و غیره حساب باز کنید.

دریاچه ولشت همچنین امکانات رفاهی مختلفی مثل رستوران، کافه، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سوپرمارکت دارد که سفر را از هر جهت برای شما ساده‌تر می‌کند.

جاهای دیدنی باغ بهادران اصفهان

هر جایی که رودخانه یا دریایی باشد، باید انتظار زیبایی‌های طبیعت را داشته باشید و با وجود اینکه معمولا بیشتر افراد تصور می‌کنند که فقط در شمال ایران باید به دنبال طبیعت سرسبز باشند ولی در شهرهای دیگر هم می‌توانید طبیعت زیبا را تماشا کنید و از جاذبه‌های مختلف آن لذت ببرید.

یکی از این مقاصد اصفهان است که با اجاره ویلا باغ بهادران می‌توانید به این منطقه جذاب و سرسبز که به شمال اصفهان معروف است بروید.

باغ بهادران نام منطقه‌ای در اطراف اصفهان و متشکل از روستاهای مختلف و طبیعت شگفت‌انگیزی‌ست که تا از نزدیک آنجا را نبینید، باور نمی‌کنید که در اصفهان باشد. حالا در چنین طبیعتی اقامتگاهی به جز ویلا که چشم‌اندازی به طبیعت دارد، نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. برای اقامت در ویلا باغ بهادران هم با وجود تنوع بالا دستتان برای انتخاب باز خواهد بود.

روستاهای باغ بهادران با وجود باغ‌های مختلف و رودخانه‌های جاری بسیار سرسبز هستند. از جمله تفریحات آن نیز می‌توان به قایق سواری و رفتینگ در رودخانه، بازدید از قلعه تاریخی چهار برج، قلعه کافر، زیارتگاه قرآن، مجموعه تفریحی گردشگری باغ بهادران و گردش و تفریح در پارک طبیعی ساحل زاینده رود اشاره کرد.

علاوه‌بر این روستاهای دیدنی زیادی با اینجا فاصله کمی دارند که هر یک از آن‌ها به تنهایی یک جاذبه دیدنی و بهانه‌ای برای سفر به شمار می‌روند. از جمله این روستاها می‌توان روستای مورکان، روستای کرچگان و روستای برنجگان را معرفی کرد.

در نهایت اینکه سفر به چنین منطقه‌ای می‌تواند شما را شگفت‌زده کند و بهترین زمانی که می‌توانید برای رفتن به این مقصد انتخاب کنید بهار، تابستان و همچنین پاییز است که در فصل‌های گرم و معتدل می‌توانید برای تفریحات مختلف برنامه‌ریزی کرده و در فصل‌های خنک‌تر مثل پاییز به تماشای زیبایی‌های طبیعت آنجا بنشینید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها