تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا فعالیت ایرانی‌ها در فیس‌بوک کم شده است؟

پاسخ این سوال نمی‌تونه دقیق باشه چه به طور رسمی آماری از تعداد کاربران ایرانی در فیسبوک در دست نیست و هر چیز که در این مورد گفته می‌شه بر اساس اطلاعات و مشاهدات شخصی هست. اما در مجموع می‌شه گفت بله. در مقایسه با چند سال پیش که فیسبوک یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا و همین‌طور ایران بود، الان با پدید اومدن رقبای مختلف برای فیسبوک، از تعداد کاربران ایرانی فیسبوک کاسته شده.

ولی بر خلاف تصور عموم که فکر می‌کنن علت اصلیش فیلتر شدن فیسبوک هست من این طور فکر نمی‌کنم. قبول دارم که مسدود شدن فیسبوک در ایران در کاهش تعداد کاربران ایرانی فیسبوک بی‌تاثیر نبوده، اما علت اصلی این نبوده. علتش هم استفاده قابل توجه کاربران ایرانی از توییتر و یوتیوب و چند پلتفرم اجتماعی فیلتر شده دیگه هست.

به نظر من مشکل اصلی فیسبوک این هست که کم کم تبدیل شد به یک پلتفرم بازاریابی و تبلیغات اینترنتی و به مرور از شبکه اجتماعی بودن فاصله گرفت. این موضوع برای کاربران سراسر جهان و نه فقط ایران ناراحت کننده بود. البته خوشبختانه اخیرا فیسبوک اعلام کرده که قصد داره دوباره در الگورتیمش تغییر بده و مجددا به اصل خودش یعنی اهمیت دادن به ارتباط دوستان و شبکه اجتماعی بودن برگرده.

با همه این حرف‌ها هنوز هم فیسبوک پرجمعیت‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا هست و وقتی می‌گیم فیسبوک باید یادمون باشه که اینستاگرام و واتس‌اپ هم که از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های دنیا بعد از فیسبوکن، متعلق به همین شرکت هستن.

همین حالا هم افراد ایرانی در فیسبوک کم نیستن ولی مسلما اون محبوبیت قبل رو بین ما نداره. در این‌که آیا فیسبوک باز هم بین ایرانی‌ها محبوب می‌شه یا نه مطمئن نیستم چون به خیلی چیزها بستگی داره. باید دید…

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.