تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

کدام تست بارداری بهتر است؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

خیلی از بانوان دوست دارند خیلی زودتر از آزمایشگاه از حاملگی خود مطلع شوند و از بین شیوه های گوناگون مطمئن ترین راه ممکن را انتخاب کنند تا از بارداریشان مطلع شوند و از خطرات تهدیدکننده سلامت خانواده در امان باشند.

دو نوع تشخیص اصلی تست بارداری وجود دارد:

تست ادراری

یکی از روش های سریع و راحت که می توانید با انجام آن حتی در خانه از بارداری خود مطلع شوید تست ادراری است . خانم ها می توانند با عقت انداختن دوره های ماهیانه تست ادرار بدهند و نیجه آن را نزد پزشک خود ببرند تا در صورت لزوم برای آنان تست قطعی تری را تجویز کند.

انجام تست بارداری ادرار در خانه

تست خونی 

یکی از قطعی ترین و سریعترین راه های تشخیص بارداری تست خونی است که توسط پزشک انجام می شود و دقت آن بسیار بالاتر از تست ادراری است و قادر است بارداری را ۶ تا ۸ روز پس از تخمک گذاری نشان دهد.اما خانم ها ابتدا از تست ادراری ودر صورت نیاز از تست خونی برای اطمینان از بارداری استفاده می کنند.

تست خونی قطعی ترین راه تشخیص بارداری

مقادیر نرمال هورمون HCGβ :

ابتدا قبل از آشنا شدن با نحوه تشخیص تست بارداری باید با هورمون گونادوتروپین جفتی انسان یا همان (hCG) آشنا شوید . این هورمون زمانی از دیواره رحم ترشح می شود که تخمک بارور شده جایگزین شده باشد و در سلامت جنین و بارداری نقش بسزایی دارد.

این هورمون با تحریک ترشح هورمون های پروژسترون و استروژن ایفای نقش می کند. در ۸۵%حاملگیها مقدار این هورمون طی ۷۲-۴۸ ساعت دوبرابر می شود. هرچه سن حاملگی بیشتر میشود، زمان دوبرابر شدن این هورمون طولانی تر شده و حداکثر به ۹۶ ساعت می رسد.

سطوح بالای مقدار این هورمون نشانه :اشتباه در تخمین سن حاملگی ، حاملگی مولار، چند قلویی و سطوح پایین آن نشانه :اشتباه در تعیین سن حاملگی، احتمال سقط یا حاملگی پوچ، حاملگی نابجا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.