تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دلایل پشیمانی بعد از طلاق چیست ؟

طلاق جزء تغییراتی در زندگی شخص است که سطح استرس آن بالاست. بسیاری از اشخاص تا پیش از جدایی تصوری از آن ندارند. به همین علت، بعد از رویارویی با استرس و سختی های دوره بعد از طلاق دچار حس پشیمانی می شوند.
دیگر علل حس پشیمانی پس از طلاق عبارتند از:
– عجله در طلاق و عدم دریافت مشاوره
– نگاه منفی از طرف جامعه و فشار وارد شده از طرف اجتماع به ویژه به زنان
– تنهایی
– ترس از شروع دوباره/از صفر
– خبردار شدن از خوشبختی همسر سابق با یک نفر دیگر
– ترس از اثرات طلاق بر ازدواج مجدد
– فراموش کردن سختی های گذشته و پررنگ تر شدن خوشی ها کنار همسر سابق
راهکارهایی برای رفع پشیمانی پس از طلاق
به خودتان مهلت دهید : هر تصمیمی در زندگی تبعات و پیامدهایی دارد و حتی تصمیمات درست هم امکان دارد که فشارهای منفی زیادی را به شما تحمیل کند. به خودتان فرصت دهید تا خشم و اندوه ناشی از زندگی قبل و طلاق از بین برود. چنانچه تصمیم شما برای طلاق درست بوده باشد، به مرور با تبعات آن سازگار می شوید و حس غم و پشیمانی تان کاهش پیدا می کند.
رابطه صمیمانه ای با همسرتان برقرار کنید
یکی از مهم ترین راههای غلبه بر احساسات مخرب پس از طلاق این است که رابطه ی دوستانه ای را با همسر سابقتان برقرار کنید. طلاق بدترین خصوصیت همسران را اشکار می کند و یک طلاق پرسروصدا با جنجال های فراوان و صحبت های غیرقابل باور همراه است. حتی چنانچه طلاقتان توافقی بوده باشد، برقراری یک ارتباط دوستانه با همسری که حالا برایتان بیگانه شده است، فرایندی طولانی و دشوار است. داشتن رابطه مؤثر و گوش دادن به احساسات، اولویت ها و نظرات همدیگر بدون متهم کردن یکدیگر رمز موفقیت در ایجاد این رابطه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.