تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

امامزاده احمدرضا کجاست ؟

محتوای صفحه
  1. آستان امامزاده احمدرضا (علیه السلام) در روستای احمدرضا قرار گرفته که این آبادی در بخش کرون شهرستان تیران و کرون قرار گرفته است. با توجه به اهمیت وجود پیکر پاک امامزاده احمد رضا (ع)اسم روستا هم از آن وام گرفته شده و به روستای چشمه احمد رضا مزین شده است. جواد ابن موسی کاظم( علیه السلام) در این روستا دفن شده و ایشان فرزند موسی مُبَرقع است و این امامزاده بزرگوار بنا به روایت و گفته ساکنان و بزرگان نوه حضرت امام جواد (علیه السلام) میباشند که از امامزادگان مورد احترام و توجه مردم است و میزبان بسیاری از زائران است. ویژگی های امامزاده احمدرضا: این بنا در قدیم بنایی با مصالح خشت و گل به مساحت ۱۵۰ متر داشته که پس از انقلاب اسلامی ساختمان قدیم آن تخریب و با همت ساکنان محل و خیرین و با همکاری اداره اوقاف، ساختمان جدید بقعه با زیر بنای ۱۰۰۰ متر مربع که شامل رواقها و حسینیۀ مجاور آن میباشد، ساخته شده است. گنبد فعلی امامزاده دوپوش به ارتفاع ۱۶ متر از کف با مصالح آجر و سیمان است و ضریحی به ابعاد ۲×۳ متر بر روی مزار این امامزاده بزرگ مرتبه قرار گرفته است. سوئیت هایی برای اقامت شب مسافران پیش بینی شده که هر شب اسکان داده میشوند و اما اسکان موقتی هم بیش از اسکان شبانه وجود دارد. برنامه های فرهنگی در طول سال در این مکان مقدس انجام می شود.
  2. چشمه احمدرضا از جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان تیران و کرون است که در فصل های گوناگون سال مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. وجود چشمه آب، سر‌سبزی، بستر معنوی و فرهنگی به واسطه امامزاده و مواردی از این قبیل باعث شده که جذابیت خوبی برای این مکان ایجاد شود. در ایام مختلف سال این مکان میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است. باغات میوه بسیار زیبا در هر فصل، نزدیک بودن یک قله بالای ۳ هزار متر با طبیعتی آرام و حس یک پیاده روی کوتاه مدت در دل کوه صبح زود.. و مردم باصفا و مهمان نواز که سالهای سال است زائران و مسافران، امام زاده را مایه برکت روستا دانسته اند. و چندین و چند علت دیگر برای لحظه ای آسایش و ارامش در امامزاده احمد رضا…
آستان امامزاده احمدرضا (علیه السلام) در روستای احمدرضا قرار گرفته که این آبادی در بخش کرون شهرستان تیران و کرون قرار گرفته است.
با توجه به اهمیت وجود پیکر پاک امامزاده احمد رضا (ع)اسم روستا هم از آن وام گرفته شده و به روستای چشمه احمد رضا مزین شده است.
جواد ابن موسی کاظم( علیه السلام) در این روستا دفن شده و ایشان فرزند موسی مُبَرقع است و این امامزاده بزرگوار بنا به روایت و گفته ساکنان و بزرگان نوه حضرت امام جواد (علیه السلام) میباشند که از امامزادگان مورد احترام و توجه مردم است و میزبان بسیاری از زائران است.
ویژگی های امامزاده احمدرضا:
این بنا در قدیم بنایی با مصالح خشت و گل به مساحت ۱۵۰ متر داشته که پس از انقلاب اسلامی ساختمان قدیم آن تخریب و با همت ساکنان محل و خیرین و با همکاری اداره اوقاف، ساختمان جدید بقعه با زیر بنای ۱۰۰۰ متر مربع که شامل رواقها و حسینیۀ مجاور آن میباشد، ساخته شده است. گنبد فعلی امامزاده دوپوش به ارتفاع ۱۶ متر از کف با مصالح آجر و سیمان است و ضریحی به ابعاد ۲×۳ متر بر روی مزار این امامزاده بزرگ مرتبه قرار گرفته است.
سوئیت هایی برای اقامت شب مسافران پیش بینی شده که هر شب اسکان داده میشوند و اما اسکان موقتی هم بیش از اسکان شبانه وجود دارد. برنامه های فرهنگی در طول سال در این مکان مقدس انجام می شود.
چشمه احمدرضا، جاذبه گردشگری طبیعی:
چشمه احمدرضا از جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان تیران و کرون است که در فصل های گوناگون سال مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. وجود چشمه آب، سر‌سبزی، بستر معنوی و فرهنگی به واسطه امامزاده و مواردی از این قبیل باعث شده که جذابیت خوبی برای این مکان ایجاد شود. در ایام مختلف سال این مکان میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.
باغات میوه بسیار زیبا در هر فصل، نزدیک بودن یک قله بالای ۳ هزار متر با طبیعتی آرام و حس یک پیاده روی کوتاه مدت در دل کوه صبح زود.. و مردم باصفا و مهمان نواز که سالهای سال است زائران و مسافران، امام زاده را مایه برکت روستا دانسته اند. و چندین و چند علت دیگر برای لحظه ای آسایش و ارامش در امامزاده احمد رضا…
آدرس امامزاده احمدرضا:
استان اصفهان، شهرستان تیران و کرون، بخش کرون، روستای چشمه احمدرضا
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.