اگر شما در زمره افرادی قرار دارید که غالبا از مشکل یبوست رنج می برید، پس مطمئن هستیم که برای خلاص شدن از آن انواع مختلف داروهای خانگی از زنیان رومی گرفته تا برگ سنا را تاکنون امتحان کرده اید، اما اگر حتی پس از امتحان کردن تمام این روش های درمانی دفع مدفوع نامنظم شما بهبود نیافته است پس روغن نارگیل را به عنوان بهترین دوست خود انتخاب کنید.

به گزارش ایندیاتایمز، روغن نارگیل یک ماده ابرغذایی به شمار می آید که به دلیل مزایای شگفت انگیز سلامتی اش توسط طب آیورودا تضمین می شود. از رشد مو گرفته تا کاهش وزن این روغن می تواند برای همه مفید واقع شود. یکی دیگر از موارد اضافه شده در این فهرست طولانی درمان یبوست است. اعتقاد بر این است که این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای است که به تحریک حرکات روده و نرم شدن مدفوع کمک می کند. این اسیدها در تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​(MCT) یافت می شود و نوعی اسید چرب است که یکسری فواید برای سلامتی دارد.

روغن نارگیل با روان کردن روده از یبوست جلوگیری می کند. طبق ادعای دیگری روغن نارگیل ممکن است متابولیسم را افزایش دهد که در نتیجه با خارج کردن مواد زائد از بدن از یبوست جلوگیری می کند. با این حال، مطالعات زیادی برای ایجاد ارتباط واضح بین یبوست و مصرف روغن نارگیل انجام نشده است.

چگونه روغن نارگیل را برای رفع یبوست استفاده کنیم

روغن نارگیل بکر بهترین راه برای رفع یبوست محسوب می شود. این روغن از شیر نارگیل تازه استخراج می شود و ۱۰۰ درصد طبیعی است. برای افرادی که اغلب از یبوست شکایت دارند، داشتن یک یا دو قاشق چای خوری روغن نارگیل در روز ممکن است مفید باشد. برای تسکین فوری روغن نارگیل به دو روش استفاده می شود، می توانید هر روز صبح یک قاشق روغن نارگیل بکر قورت دهید یا آن را در قهوه یا یک لیوان آب هنگام صبح اضافه کنید. مصرف روغن نارگیل بی خطر است و هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای برای آن وجود ندارد. با این حال، اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید یا باردار یا شیرده هستید قبل از امتحان این درمان خانگی با پزشک خود مشورت کنید.