تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

از کجا بفهمیم زنی گرم مزاج است؟

مزاجتان سرد است یا گرم؟ «مزاج به کیفیت متشابهه حاصل از ترکیب و امتزاج عناصر گفته می‌شود.» مثلاً اگر آب (سرد و تر) و خاک (سرد و خشک) را با هم مخلوط کنند تا کاملاً درهم‌آمیخته شوند به شکلی که قدرت دسترسی به هرکدام به‌تنهایی وجود نداشته باشد، ترکیب جدید، سرد و از نظر رطوبت، خنثی (معتدل) خواهد بود. در جهان آفرینش بی‌نهایت مزاج داریم زیرا درصد آمیختن عناصر رابعه با هم متفاوت است. مزاج‌ها به‌طورکلی به دو نوع معتدل و غیرمعتدل و برحسب شرایط فصلی، مکان زندگی، سن و جنس افراد، ذاتی یا اکتسابی بودن و… دسته‌بندی می‌شوند. در افراد با مزاج گرم و خشک، عنصر آتشی زیاد است. این افراد ,فعال و پرتحرک‌اند و زود عصبانی می‌شوند. مصرف موادی مانند کاکائو و چیپس که عنصر آتش زیادی دارند موجب جنب‌وجوش فراوان، خشکی پوست و دهان و عطش زیاد در این افراد می‌شود. در افراد با مزاج گرم و تر، عنصر هوایی در آنها زیاد است. این افراد در بهار و با افزایش گرما و رطوبت بسیار می‌خوابند. در افراد با مزاج سرد و تر، عنصر آب در وجودشان زیاد است و حرکت کُند دارند. افراد بسیار آرامی‌اند. و در نهایت در افراد با مزاج سرد و خشک، عنصر خاک در آنها زیاد است و افرادی یُبس با عقایدی خشک‌اند. همان‌طور که گفته شد، مزاج افراد در دوره‌های سنی متفاوت است. در سنین رشد (تولد تا ۳۰ سال) مزاج افراد گرم و تر، در سنین شباب (۳۰ تا ۴۰ سال) مزاج افراد گرم و خشک، در سنین کهولت (۴۰ تا ۶۰ سال) مزاج سرد و خشک و در سنین شیخونیت (سنین بالای ۶۰ سال) مزاج افراد سرد و تر است. بر این اساس، افرادی که به‌طور ژنتیکی مزاج سرد و خشک دارند در سنین کهولت و انحطاط علایم شدیدتری بروز می‌دهند، درحالی‌که در سن نمو وضعیت متعادل‌تری دارند. برعکس، افراد با مزاج گرم و تر در سنین بالا به اعتدال نزدیک‌ترند. می‌توانید تفسیر کنید که چرا باید برای تسریع رشد یک کودک به او غذاهای معتدلی مانند نان و گندم و گوشت بدهیم و مصرف مثلاً کاکائو که باعث افزایش خشکی می‌شود مضر است. فصول نیز روی بدن انسان تأثیر می‌گذارند. فصل بهار گرم و تر است. در این فصل افرادی که مزاج گرم و تر دارند، خصوصاً اگر در سنین رشد و نمو باشند، مشکلات بیشتری پیدا خواهند کرد. تابستان فصل گرم و خشک است. در این فصل اوج بیماری افراد با مزاج گرم و خشک است که در سنین شباب‌اند و فعالیت زیادی دارند. فصل پاییز سرد و خشک است. این فصل اوج بیماری‌های پوستی و اگزما و ترک لب‌هاست. حتی بیماری‌های روانی در این فصل شیوع بیشتری می‌یابند. بهتر است در این فصل غذاهای گرم و مرطوب استفاده شود. در زمستان مزاج سرد و تر است. یعنی اوج شیوع بیماری‌های مفصلی است. در نتیجه افراد بالای ۵۰ سال بخصوص زنان که مزاج سرد و تر دارند، در این فصل بیشتر از بیماری‌های مفصلی رنج می‌برند. براساس باورهای طب سنتی ایران، در فصل تابستان, بیماری افراد با مزاج گرم و خشک بدتر می‌شود و بهتر است این افراد در فصول گرم به مناطق با هوای خنک و مرطوب مسافرت کنند. برعکس، افراد با مزاج سرد و تر در زمستان دچار بیماری‌های مفصلی و پوستی می‌شوند و بهتر است در صورت امکان به مناطق گرم بروند تا سلامت خود را حفظ کنند.
طبق آنچه گفته شده تمایلات جنسی هم از این قاعده مستثنا نیست و گرمی و سردی مزاج افراد در زمینه جنسی ,بسته به عوامل و شرائط مختلفی است که در بالا اشاره شد. تمایل جنسی در افراد به خصوص در زنان از دوران بلوغ تا مرحله میانسالی افزایش می یابد که اوج آن در سن ۳۰ سالگی است . در ضمن با افزایش طول مدت ازدواج و تعداد فرزندان میزان رسیدن به ارگاسم کمتر می شود. همچنین سطح وضعیت رفاهی زندگی در رسیدن به ارگاسم تاثیر مستقیم دارد.اساسا زنانی که از سلامت جسمی مناسب برخوردارند و دچار بیماری های مزمن جسمی و روانی نیستند ؛مشتاق روابط جنسی خواهند بود و در این زمینه مشکلی نخواهند داشت و نیاز جنسی در حد مردان خواهند داشت ولی نکته مهمتر این است که اولا نحوه ارگاسم زن با مردان متفاوت است و ثانیا خیلی از زنان با مزاج گرم ,بعد از ازدواج بواسطه بوجود آمدن سرد کننده های جنسی ,مزاج جنسیشان سرد خواهد شد. و در واقع اینگونه باید سوال نمود که «ویژگی های مردانی که برای زنان سرد کننده جنسی اند چیست؟»
تحقیقات انجام شده حاکى از آن است که بخش معظمى از طلاق ها,معلول عدم ارضاى جنسى صحیح و متعادل این غریزه مى باشد. سرد مزاجى زنان یا مردان و یا بى اهمیتى به ارضاى صحیح و طبیعى غریزه جنسى، خانواده تشکیل شده را در آستانه طلاق قرار مى دهد. روابط زناشویى با ارضاى غریزه جنسى فرق دارد. چه بسیارند افرادى که به عمل زناشویى اقدام مى کنند، ولى به هیچوجه غریزه جنسى آنان ارضا و اشباع نمى گردد. به عبارت دیگر، تحقق ارضاى جنسى تنها در ارتباط با برقرارى روابط جسمى نیست، بلکه احتیاج به آمادگى جسمى و روحى دارد. هشتاد و هفت درصد زنان در ایران در یک تحقیق از سوی جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ایران اعلام کرده اند تقریبا هیچوقت در روابط زناشویی پیش قدم نمی شوند و ۳/۵۲ درصد اظهار می کنند ابراز نیاز جنسی زن کاری ناشایست است و ۳۴ درصد می گویند حتی در صورت تمایل نباید زن شروع کننده باشد.این درحالی است که میل جنسی در طول دوره ماهیانه متفاوت است. بطور مثال در موقع تخمک گذاری و قبل از عادت ماهیانه تمایل به برقراری ارتباط جنسی بیشتر است. از سوی دیگری نیز یک پژوهش به ارگاسم نرسیدن زنان را ۵/۲۳ تا ۴۳ درصد و نرسیدن به فاز تحریک را ۷/۱۴ درصد اعلام کرده است. درحالی که تحقیقات در شمال و شرق تهران نشان میدهد که میزان به ارگاسم نرسیدن در جامعه از حداقل ۸/۶۲ درصد تا ۵/۸۵ درصد در تغییر است.
ارگاسم در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زن به ارگاسم برسد. ارگاسم در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد.
به عقیده برخی از محققان، زنان لذت بیشتری از یک رابطه جنسی می برند تا مردان! البته این موضوع اثبات نشده است که لذت جنسی زنان چه میزان است ولی در برخی موارد لذت جنسی زن را ۷ یا ۹ برابر قدرت جنسی مرد دانسته اند که این نشان از پیچیدگی این امر دارد.
زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در رسیدن به لذت جنسی به همسر کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/93789/از-کجا-بفهمیم-زنی-گرم-مزاج-است؟/#:~:text=این افراد ,فعال و پرتحرک‌اند گرما و رطوبت بسیار می‌خوابند
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.