تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح فیلمبرداری با موبایل چگونه است؟

۱- عدم فیلمبرداری عمودی با موبایل
سازندگان موبایل به دلایل متعددی این امکان را در اختیار شما گذاشته‌اند که بتوانید ویدیوهای خودتان را به صورت افقی یا عمودی ضبط کنید. با اینکه فیلمبرداری عمودی با گوشی موبایل روی دستگاه‌هایی که صفحه نمایش عمودی دارند کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد، این ویدیوها روی دستگاه‌های دیگر خیلی خوب دیده نمی‌شوند. مانیتور کامپیوتر، تلویزیون و حتی وبسایت‌ها نیز ویدیو را به صورت افقی نشان می‌دهند. شما انتظار ندارید که به سینما بروید و ببینید پرده نمایش به صورت عمودی قرار گرفته است؟ ما در عصر صفحه نمایش‌های عریض زندگی می‌کنیم.
با وجود اینکه نرم‌افزارهای زیادی برای افقی کردن ویدیوها وجود دارند اما بهتر است در همان ابتدا گوشی خودتان را بچرخانید و به صورت افقی فیلم‌برداری کنید.
۲- استفاده از سه پایه
در زمان فیلمبرداری توصیه ما این است که گوشی را با هر دو دست نگه دارید و آرنج خود را به بدنتان بچسبانید.
دست‌های من هنگام فیلم برداری با گوشی موبایل خیلی نمی‌لرزند ولی اگر بخواهم چندین فیلم گوشی خودم را بعدا ویرایش کنم، کوچک‌ترین حرکات هم باعث می‌شود فیلم‌های من غیرحرفه‌ای به نظر برسند. از این روی استفاده از یک سه پایه برای کاهش لرزش فیلم‌های گرفته شده توسط گوشی موبایل یکی از نکات مهم فیلم برداری با موبایل است.
می‌توانید از اکثر دوربین‌های دیجیتال به همراه خیلی از سه‌پایه‌های معمولی استفاده کنید. همچنین برای تلفن‌های هوشمند هم مبدل‌هایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید از این سه پایه ها برای فیلم برداری با موبایل هم استفاده کنید.
۳- عدم استفاده از زوم دیجیتال
برخی اوقات ممکن است استفاده از زوم دیجیتال گوشی هوشمند برای ثبت یک تصویر نزدیک‌تر به سوژه خیلی وسوسه انگیز باشد ولی به خاطر اینکه لنز دوربین توانایی زوم اپتیکال را ندارد و شما فقط تصویر را به صورت دیجیتالی زوم می‌کنید، این کار فقط یک نتیجه خواهد داشت: پیکسل‌دار شدن تصویر
اگر می‌خواهید بدون خراب شدن ویدیو به سوژه نزدیک‌تر شوید فقط باید از فاصله نزدیک‌تری نسبت به سوژه فیلمبرداری کنید
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.