تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح دمبل زدن چگونه است؟

دمبل زدن صحیح
قبل شروع تمرین با دمبل، این اندیشه را که باشگاه بهتر است یا خانه را دور بریزید، مهم اهداف شما هستند و اینکه چگونه به خواسته‌‎های خود در راستای تناسب اندام می‌رسید. دمبل زدن نیاز به فضای زیادی ندارد، گوشه‌ای از اتاق خوابتان را به این کار احتصاص دهید. سپس، مجموعه‌ای از دمبل‌های ثابت یا دمبل‌ متغییر را تهیه کنید. محدودیت انتخاب وزن دمبل برای آقایان وجود ندارد، ولی برای خانم‌ها اگر هدفشان فیتنس باشد و نه حجیم کردن عضلات، بهتر است از دمبل‌ ایروبیک بهره ببرند. در غیر این صورت، وزن انتخابی آنها نیز به مانند آقایان است.
داشتن دستکش مخصوص و دیگر لوازم بدنسازی نیز می‌تواند به افزایش عملکرد ورزشیتان کمک کند، همچنین باعث سالم ماند دست‌ها نیز می‌شود. لباس ورزشی آستین کوتاه و نازکی به تن کنید تا بتوانید عضلات خود را طی بلند کردن دمبل ببنید. اگر روبرویتان آینه‌ قرار دارد، پس خیلی خوش شانس هستید، زیرا می‌توانید هم فرم درست دمبل زدنتان را ببینید و هم پیشرفت تمرین‌هایتان را. ولی نگران نباشید، اگر آینه هم در دسترس نداشتید، این به معنا نقص در تمرین‌ها نیست. پخش موزیک نیز می‌تواند هیجانتان را بیشتر کند. به هر صورت، داشتن اراده و انگیزه جهت نیل به اهداف، مهم‌ترین دلیل برای پیشرفت ورزشی است، این را فراموش نکنید.
جلوبازو دمبل
مقدار تاثیرگذاری: این حرکتی کلاسیک، ساده و در عین حال چالش برانگیز برای پرورش عضلات جلوبازو است که همه با آن آشنا هستند.
انجام صحیح حرکت: نخست پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دمبل ها را در دست گرفته طوری که کف دستان رو به سقف بالا بیاید. در این حال، با صاف نگه داشتن کمر به ویژه آرنج، دمبل‌ها تا شانه بالا بیاورید.
نکته: آرنج باید کاملا صاف و در زمان انجام حرکت، نوک آرنج هیچ گونه حرکتی به جلو یا عقب نداشته باشد. برخی موارد ورزشکار به دلیل انتخاب وزن بیشتر، نمی‌تواند فرم درست حرکت را اجرا کند. لازم است وزنی را انتخاب کنید که هم بتواند شما را به چالش بکشد و هم اینکه بتوانید تمام ست‌ها و تکرار را به طور کامل انجام دهید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.