تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه طول عمر لپ تاپ خود را بالا ببریم؟

۱- لپ تاپ خود را خاموش کنید
بهتر است اگر از لپ تاپ خود استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید، خاموش کردن لپ‌تاپ هنگامی که در حال کار با آن نیستید، از گرم شدن بیش از اندازه آن جلوگیری می‌کند.
۲- تنظیمات گزینه مصرف انرژی
تنظیم کردن گزینه مصرف انرژی از گرم شدن لپ تاپ، (حتی زمانی که برای مدت کمی که از آن استفاده نمی شود) جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید لپ تاپ خود را به شکلی تنظیم کنید که پس از مدت زمان مشخصی کار نکردن با آن به صورت اتوماتیک صفحه نمایش و دیسک سخت خاموش شوند. یک گزینه دیگر تنظیم لپ تاپ برای رفتن به حالت (Standby) یا (Hibernate) است.
۳- قبل از قرار دادن در کیف، لپ تاپ را خاموش کنید
قبل از آن که لپ تاپ را در کیف مخصوص حمل قرار دهید از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید، اگر لپ تاپ داخل کیف روشن باشد، حتی خطر ذوب شدن سخت افزار آن نیز وجود دارد، چون در داخل کیف هوا جریان ندارد. در نتیجه، حتی ممکن است باعث ذوب شدن سخت افزار شود.
۴- تمیز کردن دریچه ها
قسمتی از برنامه هفتگی شما باید بررسی و تمیزکردن دریچه های هوا در لپ تاپ باشد کثیف بودن این دریچه ها، باعث عدم جریان هوا می شود. به خاطر داشته باشید که هرگز چیزی را درون دریچه ها نگذارید.
۵- چک کردن فن
اگر فن لپ تاپ به درستی کار نکند، نتیجه داغ شدن بیش از حد لپ تاپ خواهد بود و همیشه اطلاعات موجود در برگه گارانتی و وب سایت پشتیبانی تولید کننده را چک کنید، ممکن است نرم افزارهایی برای امتحان، سالم بودن فن لپ تاپ موجود باشد.
۶- به روزرسانی (BIOS)
برخی لپ تاپ‌ها فن را از طریق (BIOS) کنترل می‌کنند، وب سایت تولید کننده را برای به روز رسانی (BIOS) چک کنید. اگر خودتان نمی‌توانید کار به روزرسانی (BIOS) را انجام دهید از یک متخصص کمک بگیرید.
۷- از سوختگی جلوگیری کنید
با استفاده از میز لپ تاپ یا فن در لپ تاپ، از آسیب به لپ تاپ خودداری کنید. یک میز مناسب، باید دریچه ای مناسب برای داشتن جریان هوا بین شما و لپ تاپ داشته باشید. برخی میزهای مخصوص لپ تاپ دارای فن های اضافه برای خنک نگه داشتن لپ تاپ هستند.
۸- لپ تاپ را روی سطوح سخت قرار دهید
از هر سطح نرمی به عنوان رابط بین خود و لپ تاپ استفاده نکنید، همیشه لپ تاپ را روی یک سطح سفت قرار دهید، سطوح نرم مانع از جریان هوا و در نتیجه باعث داغ شدن دستگاه می شوند.
۹- قطعات جانبی را جدا کنید
حتی اگر برای مدت زمان کوتاه از لپ تاپ خود استفاده نمی‌کنید، تمامی قطعات جانبی را جدا کنید، چرا که این قطعات نه تنها انرژی مصرف می‌کنند، بلکه باعث گرمای بیشتر دستگاه هم می شود، به ویژه هنگامی که قصد قرار دادن لپ تاپ در کیف را دارید حتما تمامی قطعات جانبی را از آن جدا کنید. (قطعات جانبی مانند: باتری، شارژ، موس)
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.