تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اشتباهات رایج تمرین با دوچرخه ثابت چیست؟

فرم اول
آرنج‌هایتان خارج است، کمرتان صاف نیست و طوری به دوچرخه آویزان شده اید که انگار جانتان به آن وصل است. وقتی از نفس می‌افتید و خسته می‌شوید، خیلی راحت از فرم درست خارج می‌شوید.
استفاده صحیح از دوچرخه ثابت در این فرم: بهترین توصیه که به همه می‌کنم استفاده از حس مشترک است. آیا در حالی که کمرتان کاملا قوز کرده راه می‌روید؟ مشخص است که نه.
پس این کار را روی دوچرخه ثابت هم تکرار نکنید. اگر در حال رکاب زدن در بخش‌هایی از بدن احساس تنش و فشار کردید به خود فشار نیاورید. یک نفس عمیق بکشید و دوباره خود را تنظیم کنید.
فرم دوم
اگر از روی زین بلند شدید و باسن را بالا آوردید، بلافاصله کمرتان را مجبور به خم شدن می‌کنید. این یعنی: روی پایین ستون فقرات خود، فشاری غیرضروری وارد می‌کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد بعد از انجام دوچرخه ثابت احساس کمر درد می‌کنند.
استفاده صحیح از دوچرخه ثابت در این فرم: باسن را زیاد بالا نیاورید و با فاصله کمی از زین نگهش دارید.
فرم سوم
بله می دانم، گاهی اوقات دوست دارید هرچه سریع‌تر تمرین دوچرخه ثابتتان تمام شود. اما رکاب زدن به شکلی که هر لحظه ممکن است از دوچرخه بیفتید، نمی تواند هیچ کمکی به سریع‌تر انجام شدن تمرین بکند.
این فرم، مانند آنچه در بالا دیدید فشار غیرضروری روی ستون فقرات می آورد. همچنین اگر خیلی بالا بیایید ممکن است زانوها با فرمان دوچرخه برخورد کند و آسیب ببینید.
استفاده صحیح از دوچرخه ثابت در این فرم: در حالتی ریلکس قرار بگیرید و ران‌ها را روی زین برگردانید. مطمئن شوید هیچ‌گاه زانوها از قسمت پدال‌ها جلوتر نمی‌رود.
فرم چهارم
هشدار کمر درد! اگر مانند گوژپشت نتردام، کمرتان را خم کنید ممکن است دلیلش درگیر نکردن هسته بدن به اندازه کافی باشد. نباید با هر رکاب، نوک انگشتان پا رو به زمین باشد. گاهی افراد روی زمین صاف با نوک انگشت پا می دوند و یا از یک تپه با پاشنه پا بالا می روند. تا جایی که می توانید باید حالت طبیعی پا را حفظ کنید.
استفاده صحیح از دوچرخه ثابت در این فرم: سرتان را بالا بیاورید، به صورتی که گردن تا کمر در یک خط صاف قرار بگیرند. سعی کنید با هر رکاب یک دایره کامل را با پاها ایجاد کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.