تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تنها ملاک قرار دادن زیبایی در انتخاب همسر چه مشکلاتی به وجود می آورد ؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

یکی از عواملی که پسر و دختر بدان توجه خاص دارند، قیافه ظاهری است. البته زیبایی و زشتی قراردادی است و از دیدگاه های مختلف فرق می کند؛ ولی آنچه مطلوب جامعه است معمولا به صورت مُد مطرح می شود.
مثلاً ممکن است زمانی اندام بلند و باریک برای دختران و زمانی دیگر قد متوسط و اندام چاق مد شود. بنابراین زیبایی پیرو مـُد می گردد و در صورت تطابق با مُد طالب بیشتری پیدا می کند.
بروز مشکلات در خانواده
اگر در انتخاب همسر تنها به زیبایی او توجه کنیم ، کم کم ظاهر فرد برای ما عادی می شود و اگرشخصیت او با ما تناسبی نداشته باشد ، مشکلات در زندگی زناشویی خود را نشان می دهد و خوشی و نشاط از زندگی بیرون می رود.
تحقیر و به رخ کشیدن زیبایی
اگر ملاک انتخاب همسر تنها ظاهر و زیبایی باشد و ظاهر زن و مرد با یکدیگر متناسب نباشد ، ممکن است همسر که از زیبایی بهره برده ، زیبایی خود را به رخ همسر خویش بکشد و او را تحقیر کند ، این رفتارکه برای همسر زجرآور است ، زندگی را به سردی و ناشادی سوق می دهد.
آسیب به زندگی زناشویی
زیبایی جنبه ثابت و دایمی ندارد و اگر ما تنها بر زیبایی ظاهری در ازدواج تکیه کنیم ، ممکن است زیبایی همسر در زندگی در اثر یک حادثه و یا در طول زمان یا بر اثر وجود یک بیماری از بین برود و زندگی شاد زناشویی آسیب ببیند.
خیانت به همسر
اگر در انتخاب همسر تنها ملاکمان زیبایی باشد و به حیا و ایمان و شخصیت او توجه نکنیم ، زندگیمان دچار مشکل می شود . یکی از این مشکلات خیانت است زیرا فردی که زیبا باشد معمولا مورد توجه خیلی ها است و اگر شخصا انسان سست اراده ای باشد ممکن است با قرار گرفتن در معرض پیشنهادات زیاد نسبت به خیانت به همسرش وسوسه شود.
خود پسند بودن افراد زیبا
ازدواج با فرد زیبا به دلیل اینکه آنها از طرف افراد دیگر تحسین شده اند ، ممکن است به اتکاء جمال خود، از خود راضی و خودپسند بار آیند و چه بسا زندگی با آنان بسیار مشکل است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.