تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی غذای ترکیه ای دونرکباب

علاوه بر جاذبه های گردشگری هرکشوری، غذاهای ویژه آن منطقه است که لذت سفر را دو چندان می کند و ترکیه یکی از این مکان ها است که غذاهای آن مناسب اکثر سلیقه ها می باشد. غذاهای ترکیه علاوه بر کبابها انواع دسر و غذاهای گوشتی را نیز در بر میگیرد و همین باعث شده است تا این غذاها در جهان مشهور و به عنوان غذاهای لذت بخش جهانی رتبه بندی شوند.

ترکیه کشوری است که در صورت سفر به آنجا، به سبب نزدیکی به کشور ایران و همچنین وجود شباهت های بسیار زیاد فرهنگی، به هیچ وجه شما احساس غربت نخواهید کرد! درباره ی فرهنگ مردم ترکیه جالب است بدانید ترکیه ای ها همانند مردم ایران زمین، به خانواده اهمیت زیادی قائل هستند و در هر فرصتی به دیدار یک دیگر می روند. این دیدارها در عید قربان و همچنین عید فطر که بزرگترین عید ترک ها محسوب می شود، حتما انجام می شود.

غذا و مواد غذایی در کشور ترکیه، فوق العاده پر اهمیت است. برای تایید این موضوع بد نیست بدانید مورخان و محققان در علم تاریخ بر این باور هستند که کشاورزی چیزی در حدود ۱۱ هزار سال پیش در ترکیه شروع شده است! در توصیف بیشتر می توان گفت در جنوب مرکزی کشور ترکیه، شهر Çatalhöyük به عنوان زادگاه کشاورزی شناخته می‌ شود و گفته شده است که ساکنان این شهر، گندم و جو را نیز به رژیم غذایی خود افزوده بودند!

غذاهای مردم ترکیه، فوق العاده خوشمزه می باشد و دارای رابطه ی نزدیکی نیز با غذاهای ما است. به همین دلیل در سفر به کشور ترکیه از نظر خوراکی و غذا، به هیچ وجه نگران نباشید!

ترکیه ای ها عادات غذایی خاصی نیز دارند! برای نمونه ترک ها به خوردن سوپ علاقه ی وافری دارند و تقریبا در هر وعده غذایی آن ها، سوپ دیده می شود! یا بد نیست بدانید دسر محبوب ترک ها، دسری است همراه با مرغ! یعنی ترکیبی از مرغ و دارچین و شیر و شکر! شاید این دسر کمی عجیب باشد اما طعم فوق العاده خوشمزه و ایده آلی دارد.

شهرت غذاهای کشور ترکیه، بیشتر به سبب غذاهای گوشتی لذیذ آن است! شاید شما نیز با این موضوع موافق باشید که یکی از معروف ترین غذاهای محلی در ترکیه، دونرکباب یا کباب ترکی می باشد. البته لازم به بیان است دونر کباب از غذاهای ملی کشور آلمان نیز به شمار می آید که به شکل‌ های مختلف سرو می‌ شود. دونر در ترکیه به معنای چرخیدن است!

کباب ترکی را هم به صورت ساندویچ و هم به صورت پرسی سرو می کنند. بد نیست بدانید گوشت این ساندویچ خوشمزه و ایده آل را به صورت لایه لایه و برو روی سیخی چرخان قرار می دهند و با چرخیدن کباب در نزدیکی آتش، گوشت نیز کم کم کباب و به‌ آرامی پخته می شود؛ به طور معمول در تهیه‌ ی آن از گوشت بره، گوشت گوساله و یا حتی گوشت مرغ استفاده می‌ شود.

 

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.