تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مرفی و ماجرای آبشار موتوسیکلت‌ ها

تایوان یا جمهوری چین، یک کشور جزیره ای در شرق قاره ی آسیا و در منطقه ای واقع در غرب اقیانوس آرام به شمار می آید که این سرزمین سرسبز و با طبیعت زیبا، تاریخ پر فراز و نشیب ۶۰ ساله ای را تجربه کرده است! در زمان های قدیم، تایوان به عنوان یکی از شهرهای چین و زیر نظر این کشور بوده است.

 

 

یکی از جالب توجه‌ ترین ویژگی‌ های کشور تایوان به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای جهان؛ موفقیت اقتصادی عجیب و باور نکردنی آن است! این جزیره در کمتر از ۵۰ سال به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا با کارخانجات تولیدی بیشمار و شهرهای پرجمعیت تبدیل شد. بد نیست بدانید تایوان بسیاری از سنت‌ ها و تمدن‌ های از دست رفته قاره ی آسیا را حفظ کرده است و یک فرهنگ پویای توسعه یافته‌ را به خود اختصاص داده است.

شهر تایپه، پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور تایوان شناخته می شود که یکی از پرجمعیت‌ ترین شهرهای روی کره ی زمین است؛ با جمعیت سه میلیون و صد هزار نفری! تایپه، یکی از مقصدهای مهم و اصلی گردشگری در قاره ی آسیا محسوب می شود و یکی از غنی ترین منابع بصری تاریخ این جزیره ی زیبا نیز می باشد.

نبایستی از محله‌ های قدیمی شهر تایپه، همچون محله های Wanhua و Datong غافل شوید! محله هایی که پر از خانه‌ های چوبی سست و در حال ویرانی است! خانه هایی که همه و همه یادگار اوایل قرن بیستم میلادی هستند. همچنین معبد Longshan ، که بهترین نماد سنت‌ های مذهبی در کشور تایوان است.

با اطمینان می توان گفت شهر تایپه با جمعیت سه میلیونی خود، پایتخت اسکوترسوارها، موتورسوارها، بازارها، آسمان خراش‌ ها و همچنین معابد است. در تصدیق جمله ی قبل، بد نیست بدانید پلی در یکی از خیابان های شهر تایپه در کشور تایوان وجود دارد که با سیل عظیم موتورسیکلت‌ ها پر می شود! حالب است بدانید این پل شهری، “آبشار موتوسیکلت‌ ها” لقب گرفته است و هر روز صبح، تعداد بسیار زیادی توریست و عکاس را برای بازدید از خود، جذب می نماید!

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.