تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فواید دانه های هندوانه

روزهای گرم سال آرام آرام از راه می رسند. در هوای گرم شاید هیچ روشی بهتر از خوردن برش هایی از هندوانه نتواند گرمای هوا و خستگی ناشی از آن را از تن ما بیرون کند. هندوانه ها با پوست های تُرد و سبز رنگ و پالپ های قرمز آبدارشان، بسیار مناسب فصل گرما هستند؛ اما وقتی شما از این میوه خوشمزه می خورید، به دانه های کوچک آن توجهی نمی کنید و آن ها را جدا کرده و دور می اندازید و دلیل آن هم این می تواند باشد که فواید و مزایای دانه های هندوانه هنوز هم برای بسیاری از ما ناشناخته است.

دانه های هندوانه دارای پروتئین های ضروری برای بدن، ویتامین B، تیامین ها، نیاسین ها و مواد معدنی همچون منیزیم هستند. این دانه های کوچک پرخاصیت سرشار از پتاسیم، منگنز، آهن، روی، فسفر و مس نیز هستند. دانه هندوانه سرشار از فیبر بوده، در نتیجه برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

همچنین دانه های هندوانه دارای مواد ضروری برای درمان انگل های روده ای، هپاتیت و التهاب بدن و آنتی اکسیدان های قوی هستند. از تصلب شرایین و گرفتگی رگ ها جلوگیری می کنند و جوشانده دانه های هندوانه باعث از تخلیه آسان سنگ کلیه می شود.

و اما دستورالعمل شگفت انگیز:

بیست تا سی عدد از دانه های هندوانه را جدا کنید، آن ها را خُرد کرده و بسایید. دانه های خرد شده را درون دو لیتر آب بریزید و بگذارید به مدت پانزده دقیقه بجوشد. این مایع را دو روز پشت سر هم بنوشید و در روز سوم از خوردن صرف نظر کنید و پس از وقفه یک روزه دوباره از آن بنوشید. تا چند هفته این روند را ادامه دهید. نتایج جالب و قابل توجهی را خواهید دید،.نتیجه شما را شگفت انگیز خواهد کرد.

منبع : namnak.com

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.