تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح زدن ماسک جراحی چگونه است؟

ماسک‌های جراحی ساده باعث جلوگیری از پاشیدن بزاق دهان می‌شود و از انتقال مایعات بدن از فرد پوشنده به دیگران، به عنوان مثال بیمار، جلوگیری می‌کند. آنها همچنین به پوشندگان یادآوری می‌کنند که دهان یا بینی خود را لمس نکنند، که در غیر این صورت می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را پس از لمس یک سطح آلوده منتقل کند. آنها همچنین می‌توانند باعث کاهش انتشار قطرات مایع عفونی (حامل باکتری یا ویروس) شوند که هنگام سرفه یا عطسهٔ پوشنده ایجاد می‌شود.
هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد ماسک‌های یکبار مصرف صورت که توسط اعضای تیم جراحی پوشیده شده‌است، می‌تواند خطر عفونت زخم را بعد از انجام اقدامات جراحی تمیز کاهش دهد.
برای کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک تنفسی تست شده متناسب با استاندارد درجه‌بندی ماسک‌ها یا استاندارد اروپایی EN 149 FFP3 در مجاورت بیماران مبتلا به آنفولانزای همه گیر، برای کاهش قرار گرفتن در معرض ذرات معلق عفونی بالقوه و قطرات مایع موجود در هوا توصیه می‌شود.[۱۴][۱۵] CDC اطلاعاتی در مورد محصولات تولیدکنندگان و اهمیت تناسب چنین ماسک‌هایی با اندازه صورت ارائه می‌دهد.
ماسک‌های جراحی توسط عموم مردم در کشورهای آسیای شرقی پوشیده می‌شود تا احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از هوا را کاهش دهد. در ژاپن پوشیدن ماسک صورت در فصل آنفولانزا برای جلوگیری از ابتلا به دیگران یا آلوده شدن در اماکن عمومی معمول است.[۱۷] در ژاپن و تایوان، معمول است که افرادی که این ماسک‌ها را در فصل آنفولانزا پوشیده‌اند، به عنوان نشانی از توجه به دیگران و مسئولیت‌های اجتماعی، مشاهده شوند.[۱۸] با این حال، ممکن است برای آلرژی، یا برای پرهیز از صحبت کردن با افراد غریبه پوشیده شود، یا از آن استفاده شود تا در هنگام بیرون آمدن از آرایش استفاده نشود. این می‌تواند برای مد به خصوص ماسک‌های پارچه‌ای سیاه که مدل‌های KPop اغلب از آن استفاده می‌کنند، استفاده شود.
ممکن است برای پنهان کردن هویت نیز از ماسک‌های جراحی استفاده شود. در بانک‌های ایالات متحده، فروشگاه‌های بزرگ استفاده از این ماسک‌ها ممنوع است چراکه مجرمان مرتباً از این ماسک‌ها برای پوشاندن چهره خود استفاده می‌کنند. در اعتراضات سال ۲۰۱۹–۲۰۲۰ در هنگ کنگ، برخی از معترضین ماسک‌های جراحی (در بین انواع دیگر ماسک‌ها)، برای جلوگیری از شناخته شدن، پوشیدند و دولت سعی کرد (اما نتوانست) چنین استفاده ای را ممنوع کند
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.