تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح زدن پارک دوبل چگونه است؟

۱. سنجیدن فاصله بین دو وسیله نقلیه اولین کاری است که باید در آموزش پارک دوبل صحیح و آسان انجام داد و یا به بیان ساده تر فاصله بین دو ماشین را باید حدس زد. ابتدا در فاصله ۳۰ متری راهنمای سمت راست را روشن کرده و آینه را به گونه ای تنظیم کرده که دید به اطراف کامل باشد و نقطه کوری برای دید وجود نداشته باشد. پس از بررسی سریع اطراف برای اطمینان از عدم خطر؛ سرعت خودرو را کاهش دهید و از فاصله ۳۰ متری در امتداد ماشین مد نظر قرار بگیرید و اتومبیل خود را در کنار اتومبیل جلویی قرار دهید؛ فاصله جانبی یا عرضی خودرو شما با ماشین کناری باید ۵۰ سانتی متر یا به اندازه یک دست باشد و از نظر طولی به اندازه یک کاپوت، خودرو را جلوتر از خودرو کناری قرار دهید به بیان ساده تر ماشین خود را کمی جلوتر از اتومبیل کنارتان جلو ببرید. در این حالت خودرو و فرمان خودرو به صورت صاف باید قرار بگیرد.
ذکر این نکته در آموزش پارک دوبل صحیح و ساده حائز اهمیت است که اگر فاصله خودروی کناری تا جدول رعایت نشده باشد و به جدول مماس شده باشد هنگام ایستادن خودرو در کنار خودرو کناری به جای فاصله ۵۰ باید فاصله ۷۰ در نظر گرفته شود.
به طور خلاصه قسمت اول آموزش پارک دوبل صحیح و آسان این است که رعایت فاصله عرضی ۵۰ سانتی متر خودرو با خودرو کناری مهم است و در ضمن باید به اندازه یک کاپوت جلوتر از اتومبیل کناری بایستید.
۲. اکنون باید دنده عقب گرفته شده و ماشین را به سمت عقب حرکت دهیم تا زمانی که انتهای خودروی که قرار است در پشت سر آن پارک شود از شیشه ۳ گوش عقب مشاهده کنیم. این زمان بهترین زمان چرخاندن فرمان اول است. چرخاندن فرمان خودرو به سمت راست یا به جهتی که خودرو قرار است پارک شود را فرمان اول می گویند و با در نظر گرفتن شرایط خیابان، با فشردن کلاچ به صورت نیم کلاچ، فرمان تا به انتها به سمت راست یعنی به سمت ماشین کناری بچرخانیم.
به طور خلاصه گام دوم آموزش پارک دوبل صحیح و آسان این است: چرخاندن فرمان به سمت راست زمانی که انتهای خودرو کناری، در شیشه ۳ گوش عقب مشاهده شود.
۳. برای گرفتن فرمان دوم تکنیک های متفاوتی وجود دارد که راننده به توجه به سطح تسلط و توانایی در کنترل خودرو، می توان یکی از این تکنیک هایی آموزش پارک دوبل صحیح و ساده را انجام دهد.
۴. تکنیک اول برای اجرای (فرمان دوم)
این تکنیک آموزش پارک دوبل صحیح و ساده برای رانندگانی که مهارت کمتری دارند می باشد. زمانی که از شیشه سه گوش سمت شاگرد انتهای خودرو (گلگیر سمت چپ یا چراغ راهنما سمت چپ) ماشین کناری را مشاهده کنند باید ایست وسط را انجام داده و سپس با نیم کلاچ، فرمان را به طور کامل به سمت چپ بچرخانند. به یاد داشته باشید زمانی که از شیشه شاگرد، انتهای ماشین کناری را دیدید، در حین حرکت اما بسیار آهسته فرمان را رو به چپ بچرخانید. و باید پیش از اینکه سر گلگیر سمت راست خودرو به چراغ‌ راهنمای عقب سمت چپ خودروی پارک شده برسد، فرمان به طور کامل به سمت چپ چرخانده شده باشد و سپس به صورت نیم کلاچ، جلوی خودرو را به داخل پارک هدایت کنید.
تکنیک دوم برای اجرای (فرمان دوم)
این تکنیک آموزش پارک دوبل صحیح و ساده برای آن دسته افرادی است که از مهارت بهتری برای چرخاندن فرمان خودرو بهره مند هستند، در این تکنیک به محض مشاهده انتهای اتومبیل پارک شده از روبروی دستگیره ثابت (جلوی دستگیره) ایست وسط را باید انجام داد و سپس به صورت نیم کلاچ، کلاچ را باد فشرد و فرمان کاملا به سمت چپ چرخانده شود و پیش از اینکه سر گلگیر سمت راست خودرو به چراغ عقب سمت چپ خودروی جلویی پارک شده برسد باید فرمان کاملا به سمت چپ چرخیده باشد. با حرکت نیم کلاچ، جلوی خودرو وارد محیط پارک می‌گردد.
تکنیک سوم برای اجرای (فرمان دوم)
این تکنیک آموزش پارک دوبل صحیح و ساده برای آن دسته از رانندگانی که از مهارت بالایی در کنترل کلاچ خودرو و همچنین تسلط کافی در چرخاندن فرمان بهره مند هستند، مفید می باشد.
در تکنیک سوم آموزش پارک دوبل صحیح و ساده، باید کمی زودتر از اینکه “چراغ راهنما سمت عقب اتومبیل پارک شده ” از “روبروی دستگیره ثابت جلوی درب سمت راست” مشاهده گردد، فرمان دوم را شروع به چرخش کنیم.
چرخش فرمان دوم زمانی شروع می‌گردد که “چراغ راهنمای عقب سمت چپ خودروی پارک شده ” پس از ستون وسط سمت راست خودرو “در شیشه بزرگ جلو شاگرد” مشاهده شود. فرمان دوم هنگامی که خودرو به صورت نیم کلاچ در حال حرکت است به سمت چپ چرخانده و پیش از اینکه سر گلگیر سمت راست خودرو به راهنمای عقب خودروی پارک شده برسد فرمان دوم به طور کامل به سمت چپ باید چرخانده شده باشد.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/94315/نحوه-صحیح-زدن-پارک-دوبل-چگونه-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.