تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مردی که زن و بچه داشته باشد می تواند زن دیگری را به صیغه خود درآورد؟

ازدواج موقت اگرچه برای همه افراد (مجرد و متأهل) دارای شرایط از جمله شما حرام نیست بلکه جایز است ولی برای افرادی که متاهل هستند پاسخ را با روایتی از امام موسی بن جعفر(ع)V}وسائل الشیعه، کتاب النکاح، ابواب متعه، باب ۵، روایت اول{V ادامه می دهیم:
علی به یقطین از آن امام بزرگوار درباره متعه (ازدواج موقت) سؤال کرد که آیا ازدواج موقت برای فردی مثل من چگونه است؟ امام(ع) فرمودند: چه شده است تو را؟! زیرا خداوند تو را (به خاطر متأهل بودن و داشتن همسر) از متعه و ازدواج موقت بی نیاز کرده است. (یعنی با توجه به این که فرد متأهل است و می تواند با ازدواج دائمی که انجام داده، به کنترل شهوت و غریزه چنسی خود بپردازد، چرا به دنبال صیغه و ازدواج موقت باشد) و به همین جهت است که مرحوم شیخ حر عاملی(ره) که روایات ائمه(ع) را در کتاب وسائل الشیعه جمع آوری کرده است عنوانی را برای مجموعه ای از روایات در این باره انتخاب کرده به این مضمون: «کراهت داشتن و ناپسند بودن متعه برای کسی که ازدواج دائم کرده و از ازدواج موقت بی نیاز است، «H}باب کراهه المتعه مع الغنی عنها{H» در روایت دیگریV}وسائل الشیعه، کتاب النکاح، ابواب متعه، باب ۵، روایت دوم{V امام موسی(ع) می فرمایند: «متعه برای کسی مطلقا حلال و پسندیده است گه با ازدواج دائم نتوانسته به غریزه جنسی اش پاسخ مناسب بدهد.»
بنابراین شما که متأهل هستید و صاحب فرزند و امکان ارضاء غریزه جنسی به شکل حلال و عادی و طبیعی برایتان فراهم هست، به این کار اقدام نفرمائید زیرا اولا پاسخگوی اعتراض همسر گرامیتان نمی توانید باشید و یک نوع بی وفایی به او تلقی می شود. و اگر هم بکوشید مخفیانه این کار انجام گیرد، عرض می کنیم تجربه ثابت کرده معمولا این گونه امور علنی می شود بخصوص خانم ها به راحتی و به زودی (بخصوص اگر از هوش خوبی برخوردار باشند) از این موضوع مطلع می شوند.
نتیجه آن که در هر دو صورت به سست شدن روابط عاطفی و کاهش اعتماد خواهد شد. مخصوصا اگر خانمتان حساسیت زیادی داشته باشد این کار را یک نوع ظلم بزرگ در حق خود می داند و شما را به عدم صلاحیت برای همسری و ادامه زندگی متهم کرده و به تدریج به مشاجره و نزاع های خانوادگی و … منجر شده و محیط ارام و گرم خانواده خدشه دار شده و به تدریج به فروپاشی نظام خانواده منجر می شود.
ثانیا این که سلامت جسمانی و مبتلا نبودن به بیماری های واگیردار و صعب العلاجی مثل ایدز و … (که در بسیاری موارد هنوز نهفته است) زنگ خطر دیگری است که افراد را تهدید می کند و باید مراقبت و دقت کافی در این زمینه انجام شود.
در پایان یادآور می شویم که اگر چنانچه غریزه شهوانی شدید است، همسر دائم نیز نمی تواند شوهر خود را به طور متعادل و معمولی از نظر جنسی ارضاء کند و نیاز جنسی او را پاسخ مثبت دهد و از طرف دیگر رضایت کامل او جلب شده است و هیچ گونه خدشه ای به روابط عاطفی و خانوادگی بین زن و شوهر پیش نمی آید و به عبارت دیگر پیآمدهای منفی ذکر شده را به دنبال ندارد و همچنین چنین اقدامی (ازدواج موقت) از روی شهوترانی و تنوع طلبی و پاسخ به هوای نفسانی و شهوی نیست، با تمام این شرائط می توان به ازدواج موقت (با فرض فراهم بودن شرائط آن) اقدام نمود. لازم به ذکر است معمولا چنین شرائطی برای افراد بسیار کم و نادر است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.