تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اماکن تاریخی و دیدنی منطقه دوازده تهران کدامند؟

محتوای صفحه
  1. بازار بزرگ تهران بازار تهران قلب اقتصادی و تجاری ایران، دارای هر نوع کالا یا اجناسی در هر زمینه ای می باشد، این بازار از ابتدای ۱۵ خرداد آغاز می شود و تقریبا در آن هر نوع کالایی که مد نظر شما باشد یافت می شود، اینکه به گفته کارشناسان اقتصادی این مکان به نوعی تامین کننده نیمی از مراکز خرید ایران می باشد خود نشانی از اهمیت بالای این مکان تاریخی می باشد. سردر باغ ملی عمارت سردر باغ ملی یکی از جاذبه های تاریخی که در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است در منطقه دوازده قرار گرفته است، این دروازه قجری در گذشته از مهم ترین مراکز رفت و آمد مردم به داخل و خارج شهر بوده که امروزه به محلی برای لوکیشن های عکاسی و فیلمبرداری و البته وقت گذرانی مردم در فضای سبز اطراف آن بدل شده است. میدان مشق و کاخ دادگستری سابق میدان مشق و کاخ دادگستری سابق شاید برای ساکنین پایتخت از جذابیتی برخوردار نباشد، اما برای گردشگران خارجی خیلی اهمیت دارد، این میدان تاریخی در دوره پهلوی به یک پادگان نظامی تبدیل شده بود و قبل از آن کاربری زندان داشت تا اینکه به شکل امروز یخود در آمده است. محله عودلاجان محله عودلاجان به پادشاه سوغات و صنایع دستی تهران شهرت دارد، این محله و بازار قدیمی امروزه به مرکز عرضه انواع صنایع دستی استان تهران و ایران تبدیل شده است، اگر تمایل به خرید سوغاتی دارید بازدید از این محله را از دست ندهید. مسجد و مدرسه میرزا ابوالحسن خان ایلچیی در ادامه معرفی اماکن تاریخی منطقه ۱۲ تهران به مسجد و مدرسه میرزا الوالحسن خان ایلچی می رسیم، این مکان تاریخی که از آثار ملی ایران هم می باشد قدمتش به دوران فتحعلی شاه قاجار بر می گردد، سبک معماری چشم نواز مدرسه شما را به یاد سازه های تاریخی کاشان و اردکان می اندازد.

بازار بزرگ تهران
بازار تهران قلب اقتصادی و تجاری ایران، دارای هر نوع کالا یا اجناسی در هر زمینه ای می باشد، این بازار از ابتدای ۱۵ خرداد آغاز می شود و تقریبا در آن هر نوع کالایی که مد نظر شما باشد یافت می شود، اینکه به گفته کارشناسان اقتصادی این مکان به نوعی تامین کننده نیمی از مراکز خرید ایران می باشد خود نشانی از اهمیت بالای این مکان تاریخی می باشد.
سردر باغ ملی
عمارت سردر باغ ملی یکی از جاذبه های تاریخی که در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است در منطقه دوازده قرار گرفته است، این دروازه قجری در گذشته از مهم ترین مراکز رفت و آمد مردم به داخل و خارج شهر بوده که امروزه به محلی برای لوکیشن های عکاسی و فیلمبرداری و البته وقت گذرانی مردم در فضای سبز اطراف آن بدل شده است.
میدان مشق و کاخ دادگستری سابق
میدان مشق و کاخ دادگستری سابق شاید برای ساکنین پایتخت از جذابیتی برخوردار نباشد، اما برای گردشگران خارجی خیلی اهمیت دارد، این میدان تاریخی در دوره پهلوی به یک پادگان نظامی تبدیل شده بود و قبل از آن کاربری زندان داشت تا اینکه به شکل امروز یخود در آمده است.
محله عودلاجان
محله عودلاجان به پادشاه سوغات و صنایع دستی تهران شهرت دارد، این محله و بازار قدیمی امروزه به مرکز عرضه انواع صنایع دستی استان تهران و ایران تبدیل شده است، اگر تمایل به خرید سوغاتی دارید بازدید از این محله را از دست ندهید.
مسجد و مدرسه میرزا ابوالحسن خان ایلچیی
در ادامه معرفی اماکن تاریخی منطقه ۱۲ تهران به مسجد و مدرسه میرزا الوالحسن خان ایلچی می رسیم، این مکان تاریخی که از آثار ملی ایران هم می باشد قدمتش به دوران فتحعلی شاه قاجار بر می گردد، سبک معماری چشم نواز مدرسه شما را به یاد سازه های تاریخی کاشان و اردکان می اندازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.