تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

درباره آرامگاه علا الدین شهشهان چه میدانید؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

محتوای صفحه
  1. آرامگاه علا الدین شهشهان اصفهان یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی اصفهان قلمداد می شود، این عارف بزرگ قرن نهم قمری در دوران تیموریان زندگی می کرد، این عارف شهیر که در کتب تاریخی با نام شاه علا الدین از آن یاد شده در نزد یکی از شاهزاده های تیموری با نام سلطان محمد بن بایسنقر بسیار وجه خوبی داشت تا اینکه یکی دیگر از شاهزاده های تیموری با نام شاهرخ تیموری تصمیم به قتل وی گرفت و سرانجام به نیت پلید خود هم رسید!
  2. سلطان محمد با مطلع شدن از قتل علا الدین تصمیم به ساخت مقبره و ارامگاهی در خور شان وی گرفت، نصب کتیبه هایی دیدنی با خط ثلث و نستعلیق با معماری خارق العاده این مکان چشم هر بیننده ای را مات خود خواهد کرد، اهمیت و گچ بری های زیبای این مکان باثع شد که در سال ۱۳۲۷ به فهرست میراث ملی ایران اضافه شود؛ در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری ایران و در این مطلب با راهنمای زیارت از آرامگاه علا الدین شهشهان اصفهان اشنا می شوید، همراه این تودی باشید.
آرامگاه علا الدین شهشهان اصفهان یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی اصفهان قلمداد می شود، این عارف بزرگ قرن نهم قمری در دوران تیموریان زندگی می کرد، این عارف شهیر که در کتب تاریخی با نام شاه علا الدین از آن یاد شده در نزد یکی از شاهزاده های تیموری با نام سلطان محمد بن بایسنقر بسیار وجه خوبی داشت تا اینکه یکی دیگر از شاهزاده های تیموری با نام شاهرخ تیموری تصمیم به قتل وی گرفت و سرانجام به نیت پلید خود هم رسید!
سلطان محمد با مطلع شدن از قتل علا الدین تصمیم به ساخت مقبره و ارامگاهی در خور شان وی گرفت، نصب کتیبه هایی دیدنی با خط ثلث و نستعلیق با معماری خارق العاده این مکان چشم هر بیننده ای را مات خود خواهد کرد، اهمیت و گچ بری های زیبای این مکان باثع شد که در سال ۱۳۲۷ به فهرست میراث ملی ایران اضافه شود؛ در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری ایران و در این مطلب با راهنمای زیارت از آرامگاه علا الدین شهشهان اصفهان اشنا می شوید، همراه این تودی باشید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.