تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

سوغات کرمان چیست؟

کماچ سهن
در سفر به کرمان نباید لذت چشیدن طعم کماچ را از دست بدهید. خمیر دور این شیرینی سنتی با جوانه گندم، زیره و دارچین تهیه می‌شود. برای مغز میانی این شیرینی نیز از خرما، گردو یا پسته استفاده می‌کنند.
این شیرینی سنتی نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه به خاطر وجود خرما، گردو و پسته خواص فراوانی دارد. از این‌رو همراه با چایی یک میان‌وعده کامل محسوب می‌شود.
کلمپه
کلمپه نوعی شیرینی سنتی همانند کلوچه است. برای طعم‌دار کردن این شیرینی از هل، دارچین و گلاب استفاده می‌شود، البته گاهی زعفران و روغن حیوانی نیز برای تهیه این شیرینی به‌کار می‌رود. معمولا داخل این شیرینی را با خرما و گردوی چرخ کرده پر می‌کنند.
قوتو (قاووت)
قوتو یکی از سوغاتی‌های کرمان است که محبوبیت بسیاری در میان میهمان این شهر دارد. البته امروزه در اکثر شهرهای کشورمان قوتو را تهیه می‌کنند. قوتو به شکل پودر است و از ترکیب گیاهان و دانه‌های مغذی تهیه می‌شود تا به سلامت جسمی افراد کمک کند.
قطاب
قطاب یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران به شمار می‌آید که از دیرباز در یزد و کرمان تهیه می‌شده است. برای تهیه خمیر قطاب عمدتا از آرد، زرده تخم مرغ و شیر یا ماست استفاده می‌شود و داخل آن‌ را معمولا با بادام و خاکه قند پر می‌کنند. البته در کرمان از پسته به جای بادام استفاده می‌شود.
سوهان زرند
سوهان زرند یا سوهان کرمان یکی دیگر از سوغاتی‌های خوشمزه این شهر است. در تهیه این سوهان از آرد گندم و آرد جوانه گندم استفاده می‌شود، از این‌رو این خوراکی خوشمزه خواص بسیاری نیز دارد.
نان پر
یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های سنتی کرمان نان پر است. این شیرینی در رنگ‌ها و طعم‌های متفاوتی تهیه می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.