تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

شیرینی محلی گیلان کدامند؟

شیرینی آگرده
یکی از سوغاتی های بسیار خوشمزه گیلان شیرینی آگرده است. مواد تشکیل دهنده شیرینی آگرده آرد برنج محلی، پودرقند، هل، پودر گل میخک و زنجبیل است. این شیرین با طعمی تند و ماندگاری بالایی است.
مرکز اصلی این شیرینی ماسوله است اما در شیرینی فروشی های گیلان نیز می توانید آن ها را بیابید. اگر گذرتان به ماسوله افتاد امتحان کردن این شیرینی را فراموش نکنید
گیلان نه تنها یکی از زیباترین و سرسبزترین استان های شمالی کشورمان است بلکه این استان یکی از خوشمزه ترین استان های ایران نیز هست. تا جایی که می توانیم گیلان را پایتخت غذای ایران بنامیم. شیرینی های استان گیلان هر کدام عطر و طعم به خصوص خود را دارند. از کلوچه فومن گرفته تا رشته خوشکار و نان لاکو هر کدام شما را با طعمی جدید و خاص آشنا خواهند کرد.
باقلوای یاس
باقلوای یاس از شیرینی های مخصوص گیلان است و برخلاف سایر باقلواها به جای اینکه از هل برای عطر دار کردن آن استفاده شود، از گل یاس استفاده می شود که در این استان به فراوانی یافت می شود. علت نام این شیرینی هم به دلیل همین یاس هاست. به علاوه در تهیه آن از شیر، زرده تخم مرغ، بادام، پسته، گردو و پودر قند استفاده می شود. در این شیرینی بادام را با گل یاس معطر می کنند و پس از آن در تهیه شیرینی به کار می گیرند.
کوکی
نوعی کلوچه مخصوص گیلان است که در شهر لاهیجان تهیه می شود و صورتی متفاوت با سایر کلوچه ها دارد. کوکی را با آرد، گردو، شیر، شکر، کشمش و روغن تهیه می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.