تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

خانه شاملو کجاست؟

محتوای صفحه
  1. احمد شاملو یکی از شاعران بزرگ کشورمان است که خانه‌اش در دهکده فردیس کرج قرار دارد و به ثبت ملی رسیده است. یکی از معدود خانه‌های باقی مانده در خیابان ویلا (نجات اللهی) که بافت و فرم تاریخی این خیابان را همچنان حفظ کرده، در حالی به نظر می‌رسد که در صف تخریب قرار دارد که گفته شده زمانی احمد شاملو در یکی از طبقات آن زندگی می‌کرده و شعر معروف آیدا در آینه را برای نخستین بار روی یکی از دیوارهای این خانه نوشته است. کمیته مردم نهاد پیگیری خانه‌های تاریخی تهران در واکنش به اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت این بنا اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: پس از انتشار اخباری درباره وضعیت این خانه، آیدا سرکیسیان، همسر شاملو به این مجموعه اعلام کرد که احمد شاملو، مادر و خواهرش مدتی کوتاه در طبقه دوم این خانه مستاجر بودند و شعر معروف “آیدا در آینه” نیز در همین خانه سروده شده و بر روی دیوار این شعر در آن زمان نوشته شده بود.
احمد شاملو یکی از شاعران بزرگ کشورمان است که خانه‌اش در دهکده فردیس کرج قرار دارد و به ثبت ملی رسیده است.
یکی از معدود خانه‌های باقی مانده در خیابان ویلا (نجات اللهی) که بافت و فرم تاریخی این خیابان را همچنان حفظ کرده، در حالی به نظر می‌رسد که در صف تخریب قرار دارد که گفته شده زمانی احمد شاملو در یکی از طبقات آن زندگی می‌کرده و شعر معروف آیدا در آینه را برای نخستین بار روی یکی از دیوارهای این خانه نوشته است.
کمیته مردم نهاد پیگیری خانه‌های تاریخی تهران در واکنش به اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت این بنا اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: پس از انتشار اخباری درباره وضعیت این خانه، آیدا سرکیسیان، همسر شاملو به این مجموعه اعلام کرد که احمد شاملو، مادر و خواهرش مدتی کوتاه در طبقه دوم این خانه مستاجر بودند و شعر معروف “آیدا در آینه” نیز در همین خانه سروده شده و بر روی دیوار این شعر در آن زمان نوشته شده بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.