تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا استمنا بدون این که عادت شود برای بدن ضرر دارد؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

بحث استمنا و عوارض آن از دو جنبه قابل بررسی است. یکی بررسی صرفا مادی بر اساس تکنولوژی روز و علوم پزشکی است و دوم بررسی از بعد معنوی و ارتباط انسان با عالم هستی و خداوند. از بعد اول آنچه مشخص گردیده عوارض استمنا پس از آنکه به یک عادت تبدیل شد، توسط عوامل مادی قابل اندازه گیری و بررسی است. ولی اگر یکی دو بار در ماه صورت گیرد هنوز از نظر علمی عوارض آن قابل اندازه گیری نیست (نه اینکه عوارض نداشته باشد) مثلا در مورد خوردن شراب حتی اگر به مقادیر بسیار اندک و فقط یک بار در ماه صورت گیرد علم پزشکی ثابت کرده است بر روی سلول های قلب و مغز اثر می گذارد. ولی هنوز به چنین مطلبی در مورد استمنا اشاره نکرده اند. بنابراین عدم کشف عوارض یک تا دو بار استمنا در ماه بدین معنا نیست که انسان آزاد باشد و آن را انجام دهد.
اما از نظر معنوی آنچه مسلم است استمنا حرام و مقابله با احکام الهی است هر چند یک بار در عمر صورت گیرد. زیرا در واقع انسان به مخالفت با خداوند متعال برخواسته است. که از جمله تبعات آن سقوط به مرحله حیوانیت و آمادگی برای انجام گناهان دیگر است. یعنی چه بسا همین دو سه نوبت مخالفت با اوامر الهی زمینه ساز از دست رفتن توفیقات فراوان گردد که ما از آن خبر نداریم. نقل است یکی از بزرگان مدتی توفیق خواندن نماز شب را از دست داد، پس از آه و ناله فراوان از خداوند طلب نمود که علت آن را به او بفهمانند. پس از چندی به او فهماندند که علت این بی توفیقی این بوده است که روزی از کوچه می گذشته و بچه گربه ای کنار کوچه توان حرکت نداشت، آن را رها کرده بود تا اینکه بچه ها به قدری آن را اذیت کردند تا مرد. به علت همین بی رحمی (که از نظر من و شما هیچ ارزشی ندارد) او را از فیض نماز شب محروم کردند. حال اگر بی رحمی نسبت به حیوانات چنین اثر منفی در زندگی انسان داشته باشد، به نظر شما بی رحمی نسبت به خداوند و انجام استمنا چه اثری در زندگی خواهد داشت؟!!
بنابراین خواهش ما این است که به این گناه خانمانسوز فقط از دید مادی و بیولوژیک نگاه نکنید. بلکه به فکر بعد معنوی آن که بسیار جانسوزتر از بعد مادی است نیز باشید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.