تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تاثیرات منفی ترک بدنسازی بر بدن چیست؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

تغییر بافت عضلانی
بعد از متوقف کردن تمرینات بدنسازی، عضلات شما به صورت قابل توجهی کوچک می‌شوند! در واقع ، هرکس، مقدار بیشتری عضله از طریق تمرین، به دست آورده است، با عدم تمرین، حجم عضلات بیشتری را از دست می‌دهد.
افزایش وزن بدن و میزان چربی
در شرایط عدم تمرین که کاهش عضله اتفاق می‌افتد و چربی ذخیره شده‌ی بدن افزایش می‌یابد، درصد چربی بدن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. حتی اگر رژیم غذایی را رعایت کرده و کالری دریافتی خود را کاهش بدهید با کم شدن حجم عضلانی سوخت و ساز پایین می آید و ماهیچه ها جای خود را به سلول های چربی می دهند.
کاهش انرژی و کاهش قدرت
انرژی عضلانی، سرعت و قدرت را با هم ترکیب می‌کند. برای مثال، انرژی است که، در هنگامی‌که وزنه‌ی ۵۰ کیلویی پرس سینه می‌زنید، سرعت و نیروی شما را تعیین می‌کند.
بدنسازی از راه‌های مختلفی انرژی شما را بهبود می‌دهد. برای مثال، تمرینات قدرتی، ارتباط بین مغز و عضلات شما را بهبود می‌بخشد و به فیبرهای عضلانی شما امکان فعالیت بیشتر با سرعت بالاتر، می‌دهد.عدم تمرین، علاوه بر کوچک کردن اندازه‌ی عضلات شما، باعث از بین رفتن فواید عصبی و روانی حاصل از تمرین می‌شود، و منجر به کاهش انرژی عضلانی و در نتیجه کاهش قدرت شما می‌شود.
تغییرات قلبی عروقی
هنگام تمرین با وزنه، وقتی که عضلات شما منقبض می‌شوند، رگ‌های خونی داخل عضلات نیز تنگ‌تر می‌شوند، در نتیجه ماهیچه‌ی قلب شما می‌بایست با شدت بیشتری خون را پمپاژ کند تا داخل رگ‌های فشرده شده جاری شود. طی ماه‌ها تمرین با وزنه، ضخامت عضلانی یکی از چهار حفره‌ی قلبی که به بطن چپ شناخته می‌شود افزایش می‌یابد، و باعث می‌شود ماهیچه‌ی قلب شما قوی‌تر شود. ترک ورزش، تمام دستاورد‌های عضلات ماهیچه‌ی قلب شما را از بین می‌برد، و قدرت قلب شما را به سطح قبل از تمریناتتان برمی‌گرداند.
افزایش فشار خون
ورزش کردن به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می‌کند و در نتیجه متوقف کردن ورزش می‌تواند منجر به بالا رفتن فشار خون شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، فشار خون پس از گذشت دو هفته از متوقف کردن ورزش، به میزان قبل از شروع ورزش بازمی‌گردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.