تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه کارت مربیگری بدنسازی را دریافت کنیم؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

شرایط عمومی که برای دریافت کارت مربیگری باید داشته باشید به شرح زیر است:
محدودیت سنی بین بیست تا شصت سال
حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا گواهی اشتغال به تحصیل برای سایر متقاضیان
مدارک شناسایی کامل
کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی برای آقایان
اگر شرایط و مدارک ذکر شده را دارا هستید، می‌توانید به هیئت بدنسازی استان و یا سایت فدراسیون بدنسازی مراجعه کنید و از زمان و محل برگزاری دوره های آموزشی اطلاع پیدا کنید. توجه داشته باشید که هر استان در سال یکبار این دوره‌ها را برگزار می‌کند. همچنین امکان شرکت در دوره‌های مربیگری در استانی به جز محل سکونت خود نیز بلامانع است.
زمان دوره‌های تئوری بدنسازی حدود ۱ هفته تا ۲ هفته است و چند کارگاه عملی هم دارد. حضور در کارگاه‌ها الزامی است، در پایان دوره، از آموزشهای تئوری و عملی آزمون گرفته می‌شود. پس از برگزاری کلاس ها و موفقیت در آزمون و کسب حد نصاب نمره، ظرف ۲ ماه، کارت مربیگری بدنسازی درجه ۳ شما صادر می شود.
نکته : اگر لیسانس تربیت بدنی داشته باشید، از گذراندن واحدهای تئوری معاف هستید.
شرایط آزمون
برای قبولی در این آزمون شما باید با کلیات رشته بدنسازی آشنایی اولیه داشته باشید. برای مثال در آزمون مربیگری بدنسازی شما باید حداقل با حرکات آشنا باشید، نام و کارکرد عضلات را بدانید و با مواد و مکمل های غذایی به خوبی آشنا باشید.
توصیه می‌شود قبل از شرکت در کلاس های مربیگری، برای کسب تجربه و نتیجه بهتر در آزمون، دوره کارآموزی در یک سالن ورزشی را سپری کنید.
کتابی که در دوره های مربیگری تدریس می‌شود، کتاب “دایره المعارف بدنسازی و پرورش اندام” انتشارات شناسنامه، می‌باشد.
کارت مربیگری درجه ۲، دو سال پس از دریافت کارت مربیگری درجه ۳ قابل دریافت است و کارت مربیگری درجه ۱ نیز سه سال پس از درجه ۲ صادر می شود.
دریافت کارت مربیگری بدنسازی، هیچ تضمینی برای صدور کارت تاسیس باشگاه بدنسازی نیست و برای تاسیس باشگاه، می‌بایست مدارک و ضوابط مربوط به خود را طی کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.