تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اولین دختر حضرت آدم چه نام داشت؟

اِقلیما طبق عهد عتیق، اولین دختر حضرت آدم و خواهر دوقلوی قابیل بود.
حوا برای اولین بار دوقلو حامله شد. یکی پسر (قابیل) و دیگری دختر (اِقلیما).
حوا برای بار دوم نیز دوقلو زایید، پسر: هابیل، دختر: لیوذا.
داستان به دو صورت روایت شده است اما با توجه به احادیث روایت اول بهتر و دقیق تر است.
١- هنگامی فرزندان آدم و حوا به سنی مناسب رسیدند خداوند به آدم دستور داد تا اِقلیما دوقلوی قابیل را به عقد هابیل و لیوزا دوقلوی هابیل را به عقد قابیل درآورد.{نکته:در این جا سوال هایی پیش می آید که چرا هابیل و قابیل با خواهران خود که یک امر حرام است ازدواج کردند.در پاسخ آن که در آن زمان ازدواج خواهر ها با برادر حرام نبوده است و بعد از ازدواج هابیل و قابیل با خواهرانشان این کار حرام شد و هنگامی که پسر شیث پسر سوم آدم و حوا فقط یک خواهر داشت و شخص دیگری را برای ازدواج نداشت خداوند اجازه ازدواج او با خواهرش را نداد و از آسمان یک فرشته مذکر برای دختر شیث یک فرشته مونث برای پسر شیث به زمین فرستاد تا این عمل حرام صورت نگیرد}
قابیل که اِقلیما خواهر دوقلویش را از لیوزا زیبا تر می دانست به پدرش آدم گفت که این حکم را از خودش در آورده است و حکم خداوند نیست. خداوند نیز دوباره به آدم دستور داد تا هر کدام با ارزش ترین چیزشان را برای خداوند در بالای کوه قربانی کنند هر کس که قربانی اش پذیرفته شد می تواند با اِقلیما ازدواج کند.
قابیل که در گندم زار کار می کرد خوشه ای از گندم های نامناسب را به بالای کوه برد و هابیل که چوپان بود یکی از بهترین و چاق ترین گوسفندانش به بالای کوه برد ناگهان نوری درخشان همانند اتش در بالا ی کوه نمایان شد و هدیه هابیل پذیرفته شد و بعد ها خداوند دستور داده بود تا هابیل را جانشین آدم کند و این ها موجب روشن شدن کینه ی قدیمی قابیل به دلیل ازدواج هابیل با اِقلیما شد و او را توسط سنگی با زدن چند ضربه به سرش کشت و خداوند برای بار سوم به حوا و آدم فرزندی به نام شیث یا شیث الله یعنی هدیه خدا بخشید و جانشینی ادم را به او بخشید.
٢–در روایت دوم نیز مانند روایت بالاست فقط با این تفاوت که هابیل و قابیل با فرشتگانی از نزد خدا ازدواج کردند. اما روایت دوم به نظر درست نمی آید چون خداوند از ابتدا ازدواج خواهر و برادر را حرام نکرده بود. در آیین مسلمانان و مسیحی و یهودی نیز روایت اول درست تر تلقین می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.