تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فواید دانه های هندوانه

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

روزهای گرم سال آرام آرام از راه می رسند. در هوای گرم شاید هیچ روشی بهتر از خوردن برش هایی از هندوانه نتواند گرمای هوا و خستگی ناشی از آن را از تن ما بیرون کند. هندوانه ها با پوست های تُرد و سبز رنگ و پالپ های قرمز آبدارشان، بسیار مناسب فصل گرما هستند؛ اما وقتی شما از این میوه خوشمزه می خورید، به دانه های کوچک آن توجهی نمی کنید و آن ها را جدا کرده و دور می اندازید و دلیل آن هم این می تواند باشد که فواید و مزایای دانه های هندوانه هنوز هم برای بسیاری از ما ناشناخته است.

دانه های هندوانه دارای پروتئین های ضروری برای بدن، ویتامین B، تیامین ها، نیاسین ها و مواد معدنی همچون منیزیم هستند. این دانه های کوچک پرخاصیت سرشار از پتاسیم، منگنز، آهن، روی، فسفر و مس نیز هستند. دانه هندوانه سرشار از فیبر بوده، در نتیجه برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

همچنین دانه های هندوانه دارای مواد ضروری برای درمان انگل های روده ای، هپاتیت و التهاب بدن و آنتی اکسیدان های قوی هستند. از تصلب شرایین و گرفتگی رگ ها جلوگیری می کنند و جوشانده دانه های هندوانه باعث از تخلیه آسان سنگ کلیه می شود.

و اما دستورالعمل شگفت انگیز:

بیست تا سی عدد از دانه های هندوانه را جدا کنید، آن ها را خُرد کرده و بسایید. دانه های خرد شده را درون دو لیتر آب بریزید و بگذارید به مدت پانزده دقیقه بجوشد. این مایع را دو روز پشت سر هم بنوشید و در روز سوم از خوردن صرف نظر کنید و پس از وقفه یک روزه دوباره از آن بنوشید. تا چند هفته این روند را ادامه دهید. نتایج جالب و قابل توجهی را خواهید دید،.نتیجه شما را شگفت انگیز خواهد کرد.

منبع : namnak.com

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.