آیا تراشیدن مو با تیغ باعث پر پشت شدن موها می‌شود؟

یکی از راه های اصلاح مو سر ، تراشیدن مو با ماشین اصلاح یا تیغ اصلاح است. شاید برای شما سوال باشد که چرا با تیغ اصلاح؟ خوب باید گفت که برخی ها بدلیل شیمی درمانی و ریزش مو و برخی برای تجربه ای جدید و حتی برخی بر این باورند که با زدن مو ها با تیغ اصلاح مو رشد بهتر و سریع تری پیدا میکند و این روش را راهی برای نجات از ریزش مو میدانند. اما بهرحال زدن مو با تیغ اصلاح یک سری فواید و ضرر هایی دارد و باید با آگاهی کامل از این نکات این کار ها را انجام دهید. با ما همراه باشید.

تاریخچه تراشیدن مو با تیغ

تیغ های سلمانی از هزاران سال قبل وجود داشته اند. برخی از افراد برای اصلاح ریش و موهای صورت از تیغ صورت تراشی استفاده می کنند. تیغ های تیز بیشترین کاربرد را برای شیو کردن و زدودن موهای زائد دارند. طبق شواهد موجود بشر بیش از 4 هزار سال است که از تیغ برای تراشیدن موها استفاده می کند.

تراشیدن مو با تیغ : موی صورت

موی صورت در ابتدا کرک مانند بوده و دارای تراکم و ضخامت بسیار کمی است. اغلب نوجوانانی که از تیغ برای اصلاح صورت استفاده می کنند، پر پشت بودن ریش ها را مدیون تیغ هستند. این افراد معتقدند که پس از چند بار تیغ زدن ، موهای صورت به وضوح ضخیم تر شده است. این تنها یک نظریه است.

تراشیدن مو با تیغ : موی سر

طبق باورهای رایج توصیه می شود افرادی که تراکم موی کمتری دارند با چند بار تیغ زدن دارای موهایی ضخیم و پر پشت می شوند. در این مورد حرف و حدیث های زیادی شنیده می شود. در یک طرف ماجرا کسانی قرار دارند که از این شیوه برای درمان کم مویی استفاده کرده اند و نتیجه خوبی نیز عایدشان شده است. از سویی دیگر محققین و پزشکان هستند که با رد این ادعا، حواشی تیغ زدن را تحت تاثیر قرار داده اند.

باورهای عجیب در مورد ریزش موی مردان

بخشی از مو که بالاتر از سطح پوست رشد کرده، به بافت مرده مو شهرت دارد. متخصصین معتقدند که هر نوع دست کاری روی این بخش نمی تواند ریشه مو را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع ریشه،کیفیت موی افراد را مشخص می کند. برای اینکه موهایی ضخیم و پر پشت داشته باشید باید ریشه مو سالم باشد. در این زمینه ژنتیک و عوامل محیطی هر دو به یک اندازه تاثیرگذار هستند.

بنابراین واضح است که تراشیدن موهایی که روی سطح پوست هستند نمی تواند روی ضخیم شدن و افزایش رشد طولی موها تاثیری داشته باشد. اما باورهای عمومی چیز دیگری می گوید. برای بسیاری از افراد تراشیدن مو با تیغ بسیار سودمند بوده و رضایتمندی به همراه داشته است.

واقعیت اینست که پس از تراشیون مو با تیغ موها از فاز استراحت به فاز فعال می روند و به یکباره همه موهای سر شروع به رشد می کنند. در حالت طبیعی موها به صورت دوره ای در فاز استراحت و فعال نوسان دارند و همهگ ریشه ها در یک زمان، فعال نیست.

هیچگونه شواهد علمی ناشی از ضخیم شدن یا پر پشت شدن موها بعد از تیغ زدن مشاهده نشده و این مورد به تایید علمی نرسیده است. با این حال بسیاری از افراد برای همدردی و یا به ضرورت موها را با تیغ می تراشند. قبل از لیزر درمانی، انجام جراحی روی سر، ابتلا به بیماری های عفونی نظیر قارچ، شپش، زرد زخم و … لازم است تا موها تراشیده شود.

آیا تجربه ای در مورد تراشیدن مو با تیغ داشته اید؟ به نظرتان موها پس از تیغ زدن ضخامت و رشد بهتری داشته است؟منبع: فریار اسکول

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.