راه های از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان

بوی بد دهان در طول روز یکی از مواردی است که در طول ماه مبارک رمضان باعث آثار و اذیت فرد و نزدیکان اون می شود. برای از بین بردن بوی بد دهان راه های فراوان و ساده ای وجود دارد که با انجام آن ها این مشکل به سادگی حل خواهد شد. در ادامه این مطلب به معرفی 6 راه جهت از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان پرداخته ایم. برای آشنایی با این روش ها در ادامه مطلب با بخش سلامتی تاریخ ما همراه باشید.

روش های رفع بوی بد دهان در روزه داران

۱- زبان خود را تمیز کنید

با مسواک نه بلکه با تمیز کننده های زبان ( شاید تا به حال اسمش را نشنیده باشید اما تمیز کننده زبان وجود دارد ) روزی دوبار زبان خود را به آرامی تمیز کنید، این کار از تاثیر گذارترین راه ها برای کنترل بوی بد دهان است. با انجام این کار باکتری های باقی مانده و مخاط را پاک می کنید. از دندان پزشک خود بخواهید برای استفاده از تمیز کننده زبان کمکتان کند.

 

۲- مرتب مسواک بزنید

حداقل دوبار در روز به مدت ۴ دقیقه دندانهای خود را مسواک بزنید. برای خود وقت بگیرید تا مطمئن شوید زودتر از ۴ دقیقه کار مسواک زدن را تمام نمی کنید. سعی کنید بعد از سحر دندان ها و لثه ها را با مسواک بشویید تا از بوی بد دهان در امان باشید. حتما بخوانید: ۷ چیز غیر منتظره که باعث بوی دهان می شوند

 

۳- گاهی نخ دندان بکشید

ازنخ دندان روزانه استفاده کنید تا بخش هایی از دندان را که دسترسی ندارید خوب تمیز کنید و مانع بوی بد دهان شوید.

۴- قبل و بعد از روزه مقدار زیادی آب بنوشید

وقتی دهان خشک باشد بوی بد دهان بیشتر خود را نشان می دهد. برای کاهش آن بعد از افطار تا هنگام سحر مقدار زیادی آب بنوشید. اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، در طول شب دندان خود را در محلول دهان شویه ضد عفونی کننده قرار دهید. حتما بخوانید: دهان شویه ای قوی که می توانید در خانه بسازید

 

۵- از سواک استفاده کنید

فرد روزه دار در طول روز از سواک استفاده کند. سواک تمیز کننده دندانی است که از شاخه های درخت سالوادورا پرسیکا معروف به درخت اراک ساخته شده است. استفاده از سواک بسیار موثر است. پژوهش های بسیاری اثر بخشی سواک روی دهان و دندان را مورد تایید قرار دادند و حضرت محمد (ص)  آن را بسیار توصیه کرده است.

 

۶- هر چند وقت به دندان پزشک مراجعه کنید

چند بار مراجعه به دندان پزشک در طول سال بسیار مهم است حتی اگر از رفتن به دندان پزشکی خوشتان نمی آید. ممکن است در دندان ها شکستگی، حفره و یا فاصله باشد که غذا در آنجا گیر می کند و در طول روز سبب بد بو شدن دهان می شود. پس در این ماه و دیگر روزهای سال یادمان باشد این موارد را انجام دهیم تا از بوی بد دهان در امان بمانیم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.