لیفت ابرو چیست؟

چشم و پیشانی هر فرد در ظاهر او نقش مهمی را ایفا میکند. چرا که احساسات هر فرد از طریق چشم ها و پیشانیش به خوبی منتقل میشود. عضوی در پیشانی که بسیار نقش مهمی دارد ابروهای شماست. بسیاری از افراد از افتادگی ابروهایشان رنج میبرند و به دنبال راه حلی برای رفع افتادگی ابرویشان میگردند. یکی از راه های موثر برای رفع افتادگی ابرو ها لیفت ابروست که در ادامه بطور دقیق در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

جراحی لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که معمولا به آن لیفت پیشانی هم گفته می شود، باعث جوانسازی قسمت های بالایی چشم می شود و افتادگی ابروها را برطرف می کند. در این جراحی پوست پیشانی و عضلات و بافت های زیر آن به سمت بالا کشیده می شوند تا افتادگی ابروها رفع شود. جراحی لیفت ابرو می تواند ابروهای سنگین و آویزان را به سمت بالا بکشد، شیارهای عمیق را از بین ببرد و چهره را جوان تر نشان بدهد.

چرا لیفت ابرو لازم می شود؟

پیری باعث ایجاد تغییراتی در پوست می شود که پوست پیشانی هم از آن مستثنا نیست. وقت پوست پیشانی افتادگی پیدا می کند، ابروها به سمت پایین می روند و افتاده می شود. ابروهای افتاده چهره را نگران، خسته و یا حتی عصبی نشان می دهند. از طرف دیگر خیلی ها ممکن است عادت کرده باشند مدام اخم کنند و همین مساله باعث شود ابروهایشان افتادگی پیدا کند. لیفت ابروها همه این موارد را برطرف می کند و به شما کمک می کند ظاهر جوانتر و زیباتری داشته باشید.

انواع جراحی لیفت ابرو

جراحان زیبایی از روش های مختلفی برای جراحی لیفت ابرو استفاده می کنند. انتخاب نوع جراحی در هر بیمار به اهداف مورد نظر او برای جراحی، آناتومی منحصر به فرد و میزان اصلاحات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

به طور کلی انواع جراحی لیفت ابرو شامل موارد زیر می شود:

لیفت اندوسکوپی ابرو

جراحان زیبایی از روش لیفت اندوسکوپی ابرو بسیار بیشتر از سایر روشهای موجود استفاده می کنند. این روش نسبت به انواع دیگر غیر تهاجمی تر است و اغلب نتایج مطلوبی به همراه دارد.

برای لیفت ابرو با روش اندوسکوپی، جراح یک سری برش بسیار ریز درست پشت خط رویش موها ایجاد می کند. سپس، با استفاده از یک دوربین کوچک و مخصوص و همینطور ابرازهای ریز و کوچک، عضلات پیشانی را جابجا و بافت های زیرین در این ناحیه را بالا می کشد. طی جراحی به این روش، بافت ها و چربی های اضافی ناحیه پیشانی در صورت لزوم برداشته می شوند تا چهره شما جوانتر و شادابتر به نظر برسد.

لیفت ابرو با برش های موقت یا محدود

در این روش نسبت به روش اندوسکوپیک، جراح برش های بلندتری روی پیشانی ایجاد می کند. معمولا لیفت ابرو با برش های موقت یا محدود با جراحی پلک انجام می شود. در این روش جراح برش های به طول حدودا 2.5 سانتیمتر درست پشت خط مو و بالای هر ابرو ایجاد می کند.

بعد جراح از طریق این برش ها بافت های پیشانی را جابجا می کند و ابروها را به سمت بالا می کشد و سپس از طریق برش هایی که برای عمل پلک بالای ایجاد شده اند، ناحیه بین دو ابرو به سمت بالا کشیده می شود تا خطوط اخم صاف شوند.

لیفت ابرو به روش کلاسیک

در حال حاضر از این روش کمتر استفاده می شود. لیفت ابرو به روش کلاسیک برای افرادی مناسب است که چین و چروک های زیاد و عمیقی روی پیشانی شان دارند. در این روش جراح طی جراحی لیفت، پوست پیش را می کشد و پوست اضافی را هم جدا می کند. به این ترتیب عضلاتی که باعث ایجاد خط اخم ابرو شده اند ضعیف می شوند و چین و چروک های موجود بین دو ابرو برطرف می شوند.

بعد از عمل

جراحی لیفت ابرو جزو عمل های سرپایی می شود که در آن از بیهوشی عمومی یا تزریق وریدی آرامبخش و یا بیحسی موضعی استفاده می کنند. مدت زمان جراحی به نوع جراحی لیفت ابرو و اینکه آیا جراحی دیگری هم همزمان با آن انجام می شود یا نه بستگی دارد.

برش های زده شده در طول جراحی لیفت ابرو با بخیه یا گیره بسته می شوند و معمولا حدود 1 هفته بعد از جراحی می توان آنها را برداشت. معمولا بیماران بعد از جراحی لیفت ابرو درد خیلی کمی را تجربه می کنند؛ اما مواردی مثل احساس ناراحتی جزئی یا احساس گرفتگی در پیشانی اتفاق طبیعی و رایجی است. علاوه بر این تورم و کبودی طی 10 روز اول یا تقریباً بعد از جراحی شایع است و در اکثر مواقع بعد از حدود 2 هفته از بین می رود.

اینکه فرد چه مدت بعد از جراحی می تواند به فعالیت های عادی زندگی اش برگردد به جراحی انجام شده بستگی دارد. اگر فقط جراحی لیفت ابرو انجام داده باشید معمولا خیلی سریع می توانید دوباره به فعالیت های روزمره تان برگردید؛ اما اگر این جراحی را به همراه لیفت صورت یا سایر جراحی های زیبایی انجام داده باشید دوره ریکاوری تان طولانی تر می شود.

مقایسه لیفت ابرو با لیفت پلک و لیفت صورت

وقتی حرف از جراحی زیبایی وسط می آید، به سختی می توان تصمیم گرفت که کدام جراحی می تواند بیشتر از همه صورت را جوانتر و شادابتر نشان بدهد. اگر افتادگی پلک و گونه دارید، لیفت صورت و پلک مناسب است؟ اگر ظاهرتان خسته و نگران به نظر می رسد لیفت ابرو و پلک از همه مناسب تر است؟

با اینکه مشورت با یک جراح زیبایی بهترین راه برای فهمیدن این است چه نوع جراحی برای شما از همه مناسبتر است؛ اما اگر خودتان هم اطلاعاتی درباره جراحی های مختلف زیبایی داشته باشید می توانید بهتر تصمیم بگیرید.

لیفت ابرو: باعث جوان شدن عضلات پیشانی و بالا رفتن ابروها می شود.

لیفت پلک: باعث بهبود ناحیه اوربیتال (کاسه چشم)، اطراف چشم تا استخوان پیشانی می شود.

لیفت صورت: قسمت میانی تا پایین صورت، از استخوان گونه تا چانه و خط فک را بهبود می بخشد و جوان می کند.

لیفت گردن: پوست گردن را از چانه تا استخوان جوانسازی می کند و بالا می کشد.

البته این موارد نواحی کلی صورت شما هستند. ممکن است جراح از تکنیک های مختلف و یا جراحی های مختلف برای کسب بهترین نتیجه استفاده کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.