مدت زمان رشد ابرو چقدر است ؟

رشد مناسب ابروها به عنوان یکی از مهم ترین اجزای صورت که تاثیر چشمگیری در زیبایی دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. رشد ابرو در هر فرد متفاوت است و به عواملی چون محل زندگی، ژنتیک و نوع تغذیه بستگی دارد. در این مطلب به دلایل رشد کند ابروها و روش های تسریع این روند می پردازیم.

مدت زمان رشد ابرو

ابروهای انسان برای اینکه رشد کند باید از یک سری مراحل عبور کند به همین دلیل به هیچ وجه نمیتوان کمتر از چند هفته شاهد رشد ابروها بود بنابراین در صورتی که منتظر رشد مجدد ابروهایتان هستید باید حداقل چند هفته صبر کنید. بهتر است بدانید مدت زمان رشد ابرو معمولا ۸ تا ۱۶ هفته است که این مدت در میان افراد مختلف کمی تفاوت دارد اما معمولا کمتر از ۸ هفته نخواهد بود.

البته مدت زمان رشد ابرو در صورتی بین ۸ تا ۱۶ هفته خواهد بود که فرد دچار بیماری خاصی نشده باشد و دچار بیماری های کنترل نشده نباشد. بهتر است بدانید افرادی که سوء تغذیه دارند کمتر شاهد رشد ابروهای خود خواهند بود به همین دلیل در صورتی که دچار کمبود ویتامین های مختلف هستید بهتر است حتما برای رفع آن به پزشک مراجعه کنید و به تغذیه ی خود بیشتر اهمیت دهید.

تسریع رشد ابروها

برای اینکه مدت زمان رشد ابرو کاهش پیدا کند روش های زیادی وجود دارد. اگر دچار بیماری های پوست و مو نباشد میتوانید از روش های درمانی طبیعی استفاده کنید. استفاده از روغن های گیاهی یکی از بهترین روش هایی است که میتوانید انجام دهید. این کار باعث میشود حتی ضخامت ابروهایتان هم افزایش پیدا کند و شاهد ابروهایی زیباتر باشید.

برای سرعت بخشیدن به رشد ابروها میتوانید به کلینیک های زیبایی هم مراجعه کنید. استفاده از روش های کلینیکی باعث میشوند تا ابروها در مدت زمانی کوتاه به شدت رشد کنند.

علت رشد کم ابرو

در صورتی که مدت زمان رشد ابرو بیشتر از حد طبیعی اتفاق بیفتد باید حتما به پزشک مراجعه کرد. مشکلات هورمونی، سوء تغذیه، کم کاری تیروئید، استرس و اضطراب شدید و بیماری های کبدی از عواملی هستند که باعث رشد کم ابروها خواهند شد. در این موارد معمولا میتوان با استفاده از داروها شاهد افزایش رشد ابرو بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.