تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی بازی قدیمی و پرهیجان پاس پرتقال

بازی پاس پرتقال یکی از بازی های قدیمی است که با انجام آن شور و هیجان خاصی به گروه انجام دهندگان و تماشاگران می دهد، شما نیز می توانید در جمع های دوستانه و فامیلی برگزار کنید.

از اهداف این بازی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.
– هدف سرگرمی، نشاط، هماهنگی و تعادل اندام‌ها است
– قدرت ماهیچه ای را تقویت می‌کند و دامنه حرکتی را افزایش می‌دهد.
– نگهداری ذهنی را افزایش داده باعث، و تمرکز و توجه را تقویت می‌کند.

 

 

روش انجام بازی:

بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید و از آنها بخواهید در دو صف در دو ردیف، بغل دست یکدیگر بنشینند. دو تیم باید در طول زمین روبروی یکدیگر قرار گیرند. سپس به نخستین بازیکن هر یک از تیم‌ها پرتقالی داده می‌شود.
با علامتی که داده می‌شود، نخستین بازیکن هر یک از تیم‌ها پرتقال را بین پاهای خود قرار می‌دهد و تنها با استفاده از پاها، پرتقال را به بازیکن بعدی می‌دهد. پرتقال به همین روش تا انتهای صف می‌رود و سپس دوباره به همین صورت به بازیکن نخست در صف بر می‌گردد.
هر بازیکنی که پرتقال را بیاندازد، بدون توجه به اینکه پرتقال کجا غلطیده است، تنها با استفاده از پا باید دوباره آن را بردارد. هر پرتقالی که میفتد باید دوباره به نخستین بازیکن تیم برگردانده شود و این جریان مجددا تکرار گردد و این موضوع ممکن است بدین معنی باشد که بازیکن مجبور به حرکت کردن روی نشیمنگاه خود می‌باشد.
نخستین تیمی که پرتقال را ابتدای صف به انتها برساند و مجددا برگرداند،برنده بازی خواهد بود.در گونه دیگری از این بازی ،بازیکنان پرتقال را به جای نگهداشتن بین پاها،بین چانه و گردن خود نگه می دارند و مجددا آن را بدون استفاده از دست پاس می دهند.البته این نوع بازی ،ممکن است کمی دشوار و ناراحت کننده باشد.چرا که بازیکنان باید با یکدیگر خیلی صمیمی و راحت باشند.

نکته: می‌توان از یک توپ کوچک به جای پرتقال استفاده کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.