تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

کدام ویتامین ها لازمه بدن مردان می باشند؟

همه انسان ها به ویتامین احتیاج دارند این لازمه در کودکان ، سالمندان و زنان باردار به مراتب بیشتر می باشد اما دلیلی بر نداشتن نمی شود ، در اینجا ویتامین های ضروری برای مردان را متذکر شده ایم.

آیا می‌دانید بهترین نوع رژیم غذایی برای مردان شامل چه ویتامین‌هایی است؟ بدن همه انسان‌ها اعم از زن و مرد برای حفظ عملکرد صحیح نیاز به انواع ویتامین‌ دارد. با این حال ممکن است به دلیل وجود برخی از تفاوت‌ها از جمله شرایط فیزیکی و شیمیایی بدن مردان و زنان، هر کدام از آن‌ها به برخی از ویتامین‌ها نیاز بیشتری داشته باشند. در این مقاله به معرفی بهترین ویتامین‌ها برای مردان، منابع اصلی تامین این ویتامین‌ها و نیز بیان نکات مهم در این زمینه می‌پردازیم.

کدام ویتامین ها لازمه بدن مردان می باشند؟

 

۱. معرفی بهترین ویتامین‌ها برای مردان

۲. معرفی منابع دریافت ویتامین‌ها

۳. عوارض مصرف مکمل

۴. محدودیت‌های رژیم غذایی

۵. نکات لازم

معرفی ضروری‌ترین ویتامین برای مردان

محققان در علم پزشکی دریافتند که برخی از ویتامین‌ها برای هر مردی لازم و ضروری است. این ویتامین‌ها شامل موارد زیر هستند:

۱. ویتامین D

ویتامین D یکی از انواع مهم ویتامین‌هاست که وجود آن برای رشد و تقویت عضلات و استخوان‌ها ضرورت دارد. همچنین ویتامین D در تقویت و رشد سلول‌ها کمک کننده است. مصرف این ویتامین برای پیشگیری از پوکی استخوان در دوران کهنسالی بسیار لازم خواهد بود.

۲. ویتامین‌های گروه B

این ویتامین‌ها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شوند. همچنین مصرف این ویتامین‌ها باعث افزایش سلامت و قدرت بدنی خواهد شد. از دیگر مزایای این ویتامین‌ها می‌توان به افزایش سلامت پوست و مو اشاره کرد.

۳. ویتامین A

ویتامین A از جمله ویتامین‌های مهم و ضروری برای مردان است که به حفظ سلامت اندام‌ها به خصوص عملکرد چشم‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین این ویتامین یکی از موادی است که وجود آن برای بهبود سیستم باروری موثر است.

۴. ویتامین E

وجود مقادیر کافی از ویتامین E در بدن مردان باعث افزایش ایمنی بدن آن‌ها خواهد شد. همچنین این ویتامین نقش اساسی در جلوگیری از ابتلا به سرطان، سلامت قلب، افزایش میزان باروری و سلامت اسپرم می‌شود.

۵. ویتامین K

ویتامین K از جمله بهترین ویتامین‌ها برای مردان بوده که مصرف آن، تقویت استخوان ها و جلوگیری از ابتلا به سرطان را به دنبال خواهد داشت و به لخته شدن خون کمک خواهد کرد.

۶. ویتامین C

ویتامین C یکی دیگر از مهمترین انواع ویتامین‌ها برای بدن مردان است. وجود این ویتامین در بدن به جذب آهن و بهبود زخم کمک کرده و باعث تقویت و سلامت دندان‌ها و لثه‌ها خواهد شد.

 

کدام ویتامین ها لازمه بدن مردان می باشند؟

 

 

منابع طبیعی برای دریافت ویتامین‌ها

۱. منبع دریافت ویتامین D

مهمترین منبع دریافت ویتامین D نور خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم ویتامین D مورد نیاز بدن را به مقدار لازم تامین می‌کند. تخم مرغ، شیر و ماهی ساردین از دیگر منابع طبیعی دریافت ویتامین دی هستند. در صورتی که امکان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب وجود نداشته باشد می‌توان از مکمل‌های ویتامین دی موجود در بازار نیز استفاده کرد.

۲. منبع دریافت ویتامین B

ویتامین B در سبزیجات تازه و غلات به وفور یافت می‌شود. از دیگر منابع این ویتامین تخم مرغ، لبنیات، مغز و دانه‌ها ونیز آووکادو است.

۳. منابع دریافت ویتامین A

تخم مرغ، لبنیات، سبزی جات با برگ تیره، جگر ماهی، هویج، جگر گاو و گوساله، خربزه، موز، خرما، گیلاس، پرتقال و هلو از جمله مواد خوراکی حاوی ویتامین آ هستند.

۴. منابع دریافت ویتامین E

مهمترین منابع دریافت ویتامین E مغز و دانه ها، برخی از سبزیجات تیره رنگ، آووکادو، روغن‌های گیاهی، نان و غلات، زرده تخم مرغ و لبنیات هستند.

۵. منابع دریافت ویتامین K

با مصرف خوراکی‌هایی از جمله جوانه ها، کاهو، مارچوبه، گل کلم، کلم بروکلی، تخم مرغ، کرفس، لوبیا سبز، روغن کبد ماهی، گوشت و شیر به راحتی می‌توان مقدار مورد نیاز از ویتامین کا در بدن را تامین کرد.

۶. منابع دریافت ویتامین C

سبزیجات، مرکبات، میوه‌های ترش، صیفی جات، گل کلم، سبزیجات تیره رنگ، توت فرنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی و انبه از جمله منابع طبیعی برای تامین این ویتامین در بدن به شمار می‌آیند.

آیا مصرف مکمل‌ها خطری دارد؟

مصرف خودسرانه و بیش از حد برخی از مکمل‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بدن شود؛ بنابراین قبل از مصرف این مکمل‌ها بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید. در صورتی که بتوانید با استفاده از منابع طبیعی ویتامین‌های مورد نظر را تامین کنید، به هیچ عنوان نیاز به مصرف مکمل وجود نخواهید داشت.

محدودیت رژیم غذایی برای مردان

بسته به سیستم بدن برای هر فرد، محدودیت‌هایی در مصرف مواد غذایی از جمله مواد پر چرب، مواد حاوی قند، مواد حاوی کربوهیدرات و … وجود دارد. هر فرد می‌بایست با توجه میزان سلامتی فردی، اقدام به حفظ یک رژیم غذایی متناسب با خود کند. بهترین رژیم غذایی برای مردان رژیمی است که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن آن‌ها باشد. به طور کلی بهتر است با مشورت متخصصان در امر تغذیه به گرفتن رژیم غذایی مناسب اقدام کنید.

نکات لازم

در مورد مصرف بهترین ویتامین‌ها برای مردان در صورت عدم وجود میزان کافی از این ویتامین‌ها در بدن می‌توانید از مکمل‌های موجود در بازار طبق دستور پزشک استفاده کنید.برخی از این ویتامین‌ها مانند ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین A از جمله ویتامین‌های محلول در چربی هستند و بهتر است از آن‌ها را همراه غذا مصرف کنید.توجه کنید که میزان بیش از حد این ویتامین‌ها در بدن ممکن است باعث بروز برخی از مشکلات و اختلالات شود.بهترین راه تامین ویتامین‌ها در بدن استفاده از منابع طبیعی یاد شده است.علاوه بر ویتامین‌های یاد شده،ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها، امگا ۳، برخی از مواد معدنی مانند منیزیم و روی نیز از جمله مواد مهم و ضروری برای مردان است.

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.