تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فال حافظ

فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون. در مطلب زیر فال امروز از نظرتان می گذرد.

همراهان عزیز فال بیشتر جنبه سرگرمی و تفننی دارد. برخی از افراد علاقه زیادی به این موضوع دارند و مدام پیگیر هستند که اطرافیان و دوستانشان متولد چه ماهی هستند و اخلاقیات آن‌ها را با ماه تولدشان می سنجند. در زیر فال امروز ۲۱ تیر ماه ۹۸ همراه با فال حافظ و تعبیر آن از نظرتان می گذرد.

فال روزانه

 

متولدین فروردین

خم زلف تو دام کفر و دین است***ز کارستان او یک شمه این است
جمالت معجز حسن است لیکن***حدیث غمزه‌ات سحر مبین است

تعبیر: به قولی که داده ای عمل کن. کار ناتمامت را تمام کن ولی پایت را از گلیمت درازتر نکن چون باعث رسوایی ات می شود. در حق کسی بدی نکن چون نتیجه اش دامنت را می گیرد. نصیحت این پیر دانا را گوش کن تا سعادتمند شوی و گره ی کار تو باز شود. اقبال و ستاره ی تو چون خوشه ی پروین است.

 

 

اتفاقاتی در اطراف شما در جریان است که نمی توانید به راحتی با آن ها کنار بیایید.همچنین امروز متوجه خواهید شد دیگران به تصمیمات شما احترام نمی گذارند و از این بابت تمام روز خشمگین و عصبانی هستید.هر چند کار سختیست اما سعی کنید خودتان را کنترل کنید و با آرامش به کارهای خود برسید.فعلا بهترین تصمیم این است که سکوت کنید

متولدین اردیبهشت

ساقیا برخیز و درده جام را***خاک بر سر کن غم ایام را
ساغر می بر کفم نه تا ز بر***برکشم این دلق ازرق فام را

تعبیر:غرور نداشته باش با اهل فن و نظر مشورت کن تا از خطاها به دور باشی. احساس خستگی می کنی و درونت غوغاست به ائمه متوسل شو تا به حقیقت برسی. تو را با دنیای فانی کاری نیست پس به باقیات برس و سینه ات را با یاد خدا پر کن تا به وصال یار برسی.

 

 

به نظر می رسد امروز حد و مرزهایی که برای رابطه عاطفی خود قرار داده بودید به هم می خورد و کنترلک ردن خودتان در این رابطه کار دشواریست.گاهی اوقات باید انعطاف پذیر باشید و در بعضی مسائل بیخیالی طی کنید.در روزهای گذشته با یکی از نزدیکانتان درگیری هایی داشته اید اما امروز وقت آن رسیده است که مشکل پیش آمده را حل و فصل کنید.

متولدین خرداد

می‌دمد صبح و کله بست سحا***الصبوح الصبوح یا اصحاب
می‌چکد ژاله بر رخ لاله***المدام المدام یا احباب

تعبیر:چرا فکر می کنی کسی اندوه تو را نمی داند. خیال نکن که کسی ناله ها و آه های تو را درک نمی کند. از یاد خدا غافل نشو که تمام احوالات تو واقف است. گوهری را که تو در پی اش هستی حتی در عمق ترین دریاها که باشد به تو می دهد. از تو حرکت از خدا برکت.

 

 

با همسرتان دعوا کرده اید و از این بابت غمگین هستید.غرور را کنار بگذارید و این بار شما پا پیش بگذارید تا با هم در این مورد صحبت کنید.برای امروزتان برنامه ریزی های زیادی انجام داده بودید اما هر چه روزتان پیش می رود خواهید دید برنامه ریزی شما بی نتیجه بوده است.اتفاقات غیر منتظره ای پیش می آید که باید برخی کارها را نیمه کاره رها کنید.

متولدین تیر

آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است***یا رب این تاثیر دولت در کدامین کوکب است
تا به گیسوی تو دست ناسزایان کم رسد***هر دلی از حلقه‌ای در ذکر یارب یارب است

تعبیر:در همه حال شکر خدا را به جا آورید. در این کار رقیبی دارید که باید او را از میدان به در کنید تا به دلربای خودتان برسید. نماز صبح را بجا آورید و دست به دعا بردارید. فکرهای شیطانی را برای رسیدن به مقصود فراموش کنید.

 

 

امروز نگرش منطقی خود را از دست داده اید و نمی توانید احساسات خود را هنگام تصمیم گیری کنترل کنید، از یکی از دوستانتان بخواهید امروز در کنار شما بماند و به شما کمک کند تا از این وضعیت گیج کننده خارج شوید.یکی از اطرافیان شما مدام سعی دارد شما را از اهداف و رویاهایتان دور کند اما به او اهمیت ندهید و کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید.

متولدین مرداد

مردم دیده ما جز به رخت ناظر نیست***دل سرگشته ما غیر تو را ذاکر نیست
اشکم احرام طواف حرمت می‌بندد***گر چه از خون دل ریش دمی طاهر نیست

تعبیر:گوشه ای از کارت را به نمایش بگذار حتما” مورد قبول واقع می شود و همگان تو را تحسین می کنند. حادثه عجیبی رخ می دهد که کمتر از معجزه نیست و این مسئله باعث می شود کمالات تو بیشتر شود. همیشه از بلایا ایمن هستی اما خود را از ایمان و دین جدا نکن.

 

 

احساس می کنید شخصی به شما علاقه مند است اما گاهی اوقات فکر می کنید این احساس شما توهم است و شما دچار فکر و خیال شده اید.اگر شما هم به او علاقه مندید, سعی کنید غیر مستقیم این موضوع را به او بفهمانید.با یکی از دوستانتان برخورد می کنید و با او گفتگویی درمورد گذشته ها خواهید داشت که برای شما هم تلخ است و هم شیرین.

متولدین شهریور

خدا چو صورت ابروی دلگشای تو بست***گشاد کار من اندر کرشمه‌های تو بست
مرا و سرو چمن را به خاک راه نشاند***زمانه تا قصب نرگس قبای تو بست

تعبیر:دلت را مثل آیینه صاف کن. پرده های تاریک را از رویت کنار بزن تا حقیقت را ببینی آن موقع است که به مقام عالی می رسی. طمع نداشته باش تا عمرت طولانی باشد. بهشت تو آنجاست که حق مردم را به جا آوری. این همان راهیست که تو را به هدف می رساند.

 

 

امروز درگیر احساسات متناقضی هستید پس برای اینکه به دیگران احساسات خود را بفهمانید تقلا نکنید زیرا هر کسی نمی توانند احساسات امروز شما را درک کند.اگر بتوانید زمانی را در تنهایی سپری کنید می تواند به شما کمک کند.در حال حاضر زندگی شما یک روال عادی را طی می کند اما ممکن است به زودی دستخوش تغییراتی شود که برای شما خوشایند خواهد بود.

متولدین مهر

ساقیا برخیز و درده جام را***خاک بر سر کن غم ایام را
ساغر می بر کفم نه تا ز بر***برکشم این دلق ازرق فام را

تعبیر:بخت بسیار خوبی نصیبتان شده که از خوبی زبانزد خاص و عام است. او در همه حال با شماست و لحظه ای از شما جدا نمی شود. دل ویرانه تان را سامان می بخشد. محبت خودتان را از او دریغ نکنید. در ایام بهار بشارتی به شما می دهند که لیاقت این بشارت را دارید چون مقامتان نزد خداوند بسیار بالاست.
فال روزانه

دیگران درمورد تصمیماتتان شما را بازخواست خواهند کرد اما به یاد داشته باشید  شما مجبور نیستید برای کارهایتان به دیگران جواب پس بدهید.ترجیح می دهید این روزها تنها باشید و کارهایتان را به تنهایی انجام دهید، این موضوع تمرکز شما را بیشتر می کند اما مواظب باشید این رفتار شما تبدیل به عادت نشود و در انزوا فرو نروید.

متولدین آبان

به جان خواجه و حق قدیم و عهد درست***که مونس دم صبحم دعای دولت توست
سرشک من که ز طوفان نوح دست برد***ز لوح سینه نیارست نقش مهر تو شست

تعبیر:چرا عاقل کند کاری ک باز آرد پشیمانی. از کاری که کرده ای بسیار نادم و پشیمانی. با شکست مواجه شده ای و فکر می کنی دیگر کسی تو را دوست ندارد و مورد احترام نیستی. اما مرور زمان همه چیز را دست می کند. مطمئن باش این شکست مقدمه ای است برای پیروزی بزرگ انشاالله.

 

 

یکی از اشتباهات شما باعث شده است کارهایتان با مشکل رو به رو شود از پذیرفتن کمک و همفکری دیگران خجالت نکشید و از اطرافیانتان برای پیدا کردن راه حل کمک بخواهید.یکی از نزدیکانتان در حال انجام کارهایی است که دوست دارید از آن ها سر در بیاورید ولی هر چه قدر هم تلاش کنید، امروز نمی توانید به نتیجه ی دلخواهتان برسید.

متولدین آذر

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست***چشم میگون لب خندان دل خرم با اوست
گر چه شیرین دهنان پادشهانند ولی***او سلیمان زمان است که خاتم با اوست

تعبیر:خودت را به دست خداوند بسپار. اینقدر از روزگار شکایت نکن و در مقابل خواسته ی خدا ایستادگی نکن وگرنه سرگردان می شوی. خدا خود بر احوال دل همه آگاه است پس گله نداشته باش. خدا را از یاد نبر چون در همه حال اوست که راهنمای توست.

 

 

امروز حسابی سرتان شلوغ است اما وسواس فکری شما باعث شده است کارهایتان طبق برنامه پیش نرود، این اتفاق باعث شده است احساس ناتوانی و ضعف کنید.از همین امروز سعی کنید افکار خود را سر و سامان بدهید و با فکرهای واهی خودتان را به دردسر نیندازید، اگر احساس می کنید نمی توانید رفتار خود را کنترل کنید از دیگران کمک بخواهید.

متولدین دی

در این زمانه رفیقی که خالی از خلل است***صراحی می ناب و سفینه غزل است
جریده رو که گذرگاه عافیت تنگ است***پیاله گیر که عمر عزیز بی‌بدل است

تعبیر:هنوز خیلی خامی چیزهایی را که به دست آورده ای از دست خواهی داد. استراحت و آسایش دیگر کافی است به عقل خودت رجوع کن. نفس اماره را در خود از بین ببر که این نفس بنیادت را از بین می برد چون باد پائیزی بهار دل تو را پیر می کند و این را هم بدان که همگان از کارهای پنهانی تو باخبرند.

 

 

دعوایی میان شما و دوست یا همسرتان پیش آمده است اما بهتر است در این مورد با کسی درد و دل نکنید زیرا این مشکل را باید خودتان به تنهایی حل کنید و در این مورد  راز نگه دار باشید.شخصی در اطراف شماست که نسبت به او احساس خوبی ندارید و دوست دارید از او دوری کنید اما در حال حاضر چنین کاری غیر ممکن است.

متولدین بهمن

چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت***حقوق خدمت ما عرضه کرد بر کرمت
به نوک خامه رقم کرده‌ای سلام مرا***که کارخانه دوران مباد بی رقمت

تعبیر:از شر شیطان به خدا پناه ببر، جز خدا کسی با تو نیست. فعلا جور و ستم بر روی سرت سایه انداخته و با گوشه نشینی و آه کشیدن کار درست نمی شود. در راهی که قدم می گذاری کسی حمایتت نمی کند. با آرزوی مرگکردن هم کاری از پیش نمی بری. نه خود را آزار بده و نه دیگران را. پایان شب سیه سپید است. انشاالله.

 

 

امروز قصد دارید به یک جشن بروید و برای آن حسابی هیجان زده هستید.این جشن می تواند روزمرگی و احساس بی حوصلگی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و شور و شوق را به شما برگرداند.شخصی در اطراف شماست که نسبت به کارهایی که انجام می دهد بیخیال است و شما از این بابت ناراحت هستید امروز می توانید با هم در این مورد صحبت کنید

متولدین اسفند

حسن تو همیشه در فزون باد***رویت همه ساله لاله گون باد
اندر سر ما خیال عشقت***هر روز که باد در فزون باد

تعبیر:یا علی بگو و از جا بلند شو، تلاش کن. تنبلی را کنار بگذار و غم ایام را مخور. مشکلات مادی تو حل می شود. بدنامی دامنت را نمی گیرد. نفس اماره ی خود را از بین ببر و راز دل خود را به کسی نگو. تو به دلآرام خودت می رسی. صبر داشته باش و مقاومت کن تا روزی به کام دلت برسی.

 

 

قصد داشتید کاری را انجام دهید اما امروز افرادی نزد شما خواهند آمد تا شما را از این کار منصرف کنند، به خودتان و تصمیماتتان اعتماد داشته باشید  و به آرامی از آن ها بخواهید به انتخاب های شما احترام بگذارند.به یک مهمانی خانوادگی دعوت شده اید که می تواند برای شما لحظات شادی رقم بزند و کمی از فکر و خیال هایتان دور شوید

 

مشابه

  • https://tarikhema org/info/15290/فال-حافظ/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.