تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

علت وجود رنگ سبز، زرد و قرمز در چراغ راهنمایی چیست؟

رنگ های چراغ راهنمایی از ابتدا همین سه رنگ سبز ، زرد ، قرمز بوده اما به راستی دلیل انتخاب این سه رنگ چیست؟

دانستنی های کوتاه

 

چرا رنگ های چراغ های راهنمایی و رانندگی سبز، زرد و قرمز است؟

سازگاری با سیستم راه آهن
• این رنگ ها آسان دیده می شوند
•  تنها رنگ های در دسترس اند
•  به صورت تصادفی انتخاب شده اند

پاسخ سازگاری با سیستم راه آهن درست است!

علت وجود رنگ سبز، زرد و قرمز در چراغ راهنمایی چیست؟

 

 

 

رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی از طرح چراغ های راه آهن وام گرفته شده است. اولین چراغ راهنمایی و رانندگی تنها از رنگ های سبز و قرمز تشکیل شده بود. بعدها رنگ کهربایی به عنوان رنگ سوم بین این دو رنگ قرار گرفت. دلیل اضافه کردن رنگ کهربایی این بود که از بروز حوادثی که به دلیل تغییر ناگهانی رنگ چراغ رخ می داد جلوگیری شود. همچنین زمان لازم برای تعویض دستی چراغ ها را در اختیار پلیس قرار می داد.

در گذشته در سیستم راه آهن بریتانیا از انواع کدهای رنگ برای ارائه اطلاعات به مهندسان استفاده می شد. همچنین در راه آهن های مختلف از علایم متفاوت استفاده می شد. در سال ۱۸۴۱، این کشور سیستم دادن سیگنال را استاندارد کرد. به این ترتیب رنگ قرمز به عنوان علامت هشدار دهنده به کار رفت. رنگ سفید نشانگر وضعیت روشن و بی مشکل مسیر پیش رو و رنگ سبز علامت احتیاط در ادامه مسیر بود.

علت وجود رنگ سبز، زرد و قرمز در چراغ راهنمایی چیست؟

 

 

ترافیک پیاده ها و کالسکله ها در خارج از پارلمان لندن باعث شد لزوم ایجاد اولین چراغ راهنمایی احساس شود. در نتیجه در سال ۱۸۶۸ اولین چراغ راهنمایی و رانندگی به وجود آمد. ابتدا در خارج از پارلمان لندن از سیستم علامت دهی دستی استفاده می شد. در شب لامپ های گازی قرمز و سبز نیز مورد استفاده قرار می گرفت. به این ترتیب رنگ های قرمز و سبز به رنگ پیش فرض چراغ های راهنمایی رانندگی تبدیل شدند.

با گسترش استفاده از خودروها، یک مشکل جدید رخ نمود و آن این که تغییر ناگهانی رنگ سبز به رنگ قرمز در تقاطع یک چهارراه امکان تصادف را به دنبال داشت. اولین چراغ راهنمایی سه رنگ در سال ۱۹۲۰در دیترویت، واقع در ایالت میشیگان آمریکا به کار گرفته شد. به این ترتیب که چراغ زرد «احتیاط»، به عنوان یک اقدام ایمنی بین علایم قرمز و سبز گذاشته شد.

منبع: ۰۲۰

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.