تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

برند یا نام تجاری چیست؟

محتوای صفحه
  1. برند چیست؟

برند در واقع نام، اصطلاح، نماد، طراحی یا هر چیزی است که محصول یک فروشنده را از دیگران متمایز می‌کند.

زیاد به گوشتان خورده که مثلا فلان برند حراج زده است! اما آیا با مفهوم برند آشنا هستیم؟ برند از آن مفاهیمی است که می تواند مبهم باشد.

 

قبل از اینکه به سراغ برند برویم، ابتدا اجازه دهید تا ببینیم که محصول یا خدمت چیست؟

محصول یا خدمت چیزی است که برای رفع یک نیاز یا خواسته به بازار ارائه می‌شود. مثلا آب معدنی یک محصول است که برای رفع نیاز به بازار ارائه شده است. حالا فرض کنیم که تصمیم می‌گیریم آب معدنی تهیه کنیم. وارد فروشگاه می‌شویم و با محصولات شرکت‌های مختلف تولید کننده آب معدنی مواجه می‌شویم. با  وجود این‌همه شرکت مشابه، تصمیم گیری کار ساده‌ای نیست!

باید از بین این‌ همه محصولات مشابه انتخاب کنیم. اما آب که آب است. همه آن‌ها مزه آب می‌دهند. پس چه چیزی باعث می‌شود که یکی از آن‌ها را ترجیح دهیم؟ بهتر بگویم، چطور محصول یک کارخانه تولید آب معدنی بر محصول مشابه دیگر پیروز می‌شود؟

برند چیست؟

برند در واقع نام، اصطلاح، نماد، طراحی یا هر چیزی است که محصول یک فروشنده را از دیگران متمایز می‌کند. وقتی افراد به یک محصول خاص فکر می‌کنند، چه ویژگی‌ها، احساسات یا تصویر خاصی در ذهنشان پیدا می‌شوند؟

مثلا شما وقتی به برند اپل (Appl) فکر می‌کنید، چه چیزهایی در ذهنتان نقش می‌بندد؟ احتمالا خاص بودن، لوکس بودن، زیبایی و گرانی.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.