تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بر اساس چه پارامتر های در سال ۱۳۹۸ گوشی موبایل تهیه کنیم؟

 یک رتبه بندی بر اساس ۶ فاکتور منتشر شده توسط بازار سخت افزار، در قالب نمودار تنظیم شده است. این ۶ فاکتور شامل مواردی همچون Quality، Features، Battery، Camera، Hardware و Display است. پارامترهایی که در امتیاز دهی به این موارد دخیل بوده اند فارغ از مواردی همچون قیمت، ظرفیت حافظه داخلی، خدمات پس از فروش و موارد این‌چنینی است. در زیر پارامترهایی که ما بر اساس آنها به این ۶ فاکتور امتیاز داده ایم را مشاهده می کنید:

  • Hardware/سخت افزار: چیپست، هسته ها و سرعت پردازنده، پردازنده گرافیکی، میزان و نوع حافظه رم، نوع حافظه ذخیره سازی، اسلات کارت حافظه و مواردی از این قبیل.
  • Camera/دوربین: رزولوشن دوربین ها، گشودگی دیافراگم دوربین ها، فلش و نوع آن، قابلیت های فیلمبرداری و هرگونه مواردی که به دوربین گوشی مربوط باشد.
  • Battery/باتری: حجم باتری، قابلیت تعویض، زمان شارژ، شارژ دهی باتری، امکان شارژ سریع، شارژ بی سیم و هر مورد دیگری که مربوط به باتری باشد.
  • Display/نمایشگر: نوع پانل، رزولوشن، اندازه، تراکم تصویر، روشنایی و کنتراست، پوشش محافظ و هر مورد دیگری که مربوط به نمایشگر باشد.
  • Quality/کیفیت ساخت: جنس و متریال بدنه، فناوری ساخت و برش، ضدآب و خاک، ضد ضربه و تمامی فاکتورهایی که مربوط به کیفیت ساخت محصول مربوط باشد.
  • Features/قابلیت ها: قابلیت هایی جدا از ۵ پارامتر دیگر در این دسته قرار می گیرند، مواردی همچون سنسور مادون قرمز، قلم، اسپیکرهای استریو و … جزو این پارامتر محسوب می شوند.

ما ۶ پارامتر ذکر شده را برای هر گوشی امتیازدهی کرده و در آخر نیز امتیاز نهایی را بر اساس میانگین آنها برای هر گوشی آورده ایم. امتیاز میانگین به خوبی جایگاه محصول را نشان می دهد و می تواند معیار خوبی برای سنجش آن در مقابل دیگر گزینه‌ها باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.