تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آشنایی با سنگ نمک

این سنگ از دو عنصر کلر و سدیم تشکیل شده، زمانی که به حالت بلور ایجاد می شود، سنگ نمک را تشکیل می دهد. محققان طی آزمایشات بسیاری دریافته اند که بلورهای درخشنده سنگ نمک به عنوان یکی از منابع تولید کننده یون یعنی همان ذرات باردار دارای بار مثبت و منفی، شناخته می شوند.
جالب اینجاست که اگر نور خورشید بر این سنگ ها بتابد، انرژی طبیعی را در این سنگ ها ایجاد می کند قرار دادن سنگ نمک در خانه برای رفع فشار و استرسی که در زندگی مدرن امروزی وجود دارد می تواند بسیار مفید باشد.. همچنین می تواند بخش زیادی از اشعه های ساطع شده از لوازم الکتریکی نظیر: دستگاه های رادیولوژی، کامپیوتر، ماکرو ویو، پارازیت‌ها تلویزیون و را کاهش ‌دهد.
تاریخچه سنگ نمک
نمک چه از آب دریا و چه از سنگ نمک گرفته شود از دیر باز در یونان باستان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. یونانی ها نمک را همواره برای هضم غذا و دفع مواد زائد از بدن مناسب می دانستند. از گذشته های دور مردم نمک را به عنوان یک دارو می شناختند.
پزشکان در آن زمان به بیماران تنفسی خود می گفتند که بخار خارج شده از آب نمک را استشمام کنند. در نسخه های پزشکی موجود نیز بیان شده که املاح نمک برای سلامت و تندرستی بسیار مناسب است. در جنگ جهانی دوم پزشکان برای درمان انبوه سربازان باز مانده از جنگ، از غارهای حاوی نمک فراوان استفاده می کردند و بیماران را به غارهای نمکی، انتقال می دادند. در سال ۱۹۹۹ در لیتوانی، ۲۵۰ کودک و ۵۰۰ بزرگسال که به مشکلات تنفسی دچار بودند، روزانه نزدیک به یک ساعت سنگ نمک را مورد استفاده قرار می دادند و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر بهبود یافتند.
هیپوکراتس جز اولین پرشکان یونانی بود که به خواص استشمام بخار نمک پی برده بود و آن را برای درمان امراض پوستی بسیار مناسب می دانست.
سنگ نمک در استرالیا و چین و سایر کشورهای عربی و اروپایی، به عنوان تزئین و درمان مورد استفاده قرار می گیرند. دانشگاه نیوساوت ولز در شهر سیدنی استرالیا هم خواص درمانی سنگ نمک را تأیید کرده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.