تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آموزش چیدمان مهره های شطرنج

در ابتدای شروع بازی رخ ها در گوشه های صفحه مستقر میشوند، سپس اسب ها در کنار رخ ها قرار می گیرند، بعد از آن فیل ها در کنار اسب ها می نشینند و شاه در ستونِ A و وزیر در ستونِ D قرار میگیرند و نهایتاً ۸ سرباز در ردیف دوم قرار می گیرند. همیشه در شروع بازی، حرکت اول با مهره سفید آغاز می شود و این یک امتیاز برای مهره های سفید محسوب می شود.
مرحله اول: انتقال رخ های سفید را با دو حرکت به خانه های ابتدایی چیدمان مهره رخ، در شکل زیر مشاهده میکنید.
مرحله دوم: اسب های سفید را با چهار حرکت به مکان های اولیه چیدمان مهره اسب در ابتدای بازی، منتقل کنید.
مرحله سوم: فیل های سفید را با سه حرکت به خانه های اولیه چیدمان مهره فیل در ابتدای بازی، منتقل کنید.
مرحله چهارم: وزیر سفید را با دو حرکت به محل اولیه چیدمان مهره وزیر در ابتدای بازی، منتقل کنید.
مرحله پنجم: شاه سفید را با سه حرکت به خانه ی نخستین چیدمان مهره شاه در ابتدای بازی، منتقل کنید.
مرحله ششم: در نهایت پس از چیدمان سوارهای شطرنج در ردیف های اول و آخر و چیدمان پیاده های شطرنج در مقابل آنها، میتوانید بازی را آغاز کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.