تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه وسایل برای باربی درست کنیم؟

وسایل مورد نیاز برای ساختن عروسک باربی با لباس پف دار عبارتند از:
عروسک باربی ساده
تور سه سانت رنگی
پارچه همرنگ با تور
بطری
پشم شیشه
مقوای محکم
چسب حرارتی
چسب مایع
کاتر یا قیچی
می توانید از خرازی تور ۳ سانتی با رنگ مورد علاقه را بخرید. هر بسته تور ۳ سانتی، حدود ۱۰ متر تور دارد که برای ساخت لباس عروسک متوسطط، ۲ بسته تور نیاز است.
برای ساخت عروسک باربی ساده می توانید این عروسک را از فروشگاه قنادی بخرید و سپس عروسک را با قیچی یا کاتر از قسمت کمبر برش بزنید و قسمت پایین تنه را جدا کنید.
در این مرحله از ساخت عروسک باید بطری را برای ساخت دامن عروسک ببرید و سپس با کمک چسب مایع کمی پشم شیشه را روی دیواره بیرونی بطری بچسبانید.
نکته: قد دامن عروسک به دلخواه شما می باشد و می توانید قد دامن را بلندتر و یا کوتاه تر در نظر بگیرید و به همان اندازه بطری مورد استفاده برای دامن عروسک را برش بدهید.
برای پف بیشتر می توانید مانند عکس لایه های پشم شیشه را بدون نیاز به چسب، به لایه اول بچسبانید به دور تا دور بطری که دارید اضافه کنید.
ته بطری را که دارد روی یک مقوای محکم قرار دهید و بعد لبه آن را با مدادی علامت بزنید و سپس مقوا را به حالت دایره مانند با قیچی ببرید.
این عروسک را از قسمت کمر در بطری قرار دهید و با چسب حرارتی آن را خوب محکم و ثابت کنید.
اکنون برای دوخت آستری دامن، به ۵۰ سانتی متر پارچه هم رنگ با تور نیاز دارید. سپس پارچه را به صورت الگوی دامن نیم کلوش برش بزنید و بعد دو طرف آن را بدوزید.
نکته: قبل از دوخت باید با استفاده از شمع، لبه های پارچه دامن برش زده را بسوزانید.
آستری دامن آماده شده را در قسمت کمر عروسک دوخت بزنید و مابقی نخ را بکشید، تا جمع گردد.
قسمت پایین آستری دامن را باید کوک های درشت بزنید و سپس آنرا به آهستگی از قسمت بالا بر روی بطری قرار دهید و مقوا دایره مانند را نیز زیر بطری بگذارید و کوک پایین آستری دامن را بکشید، تا پارچه زیر بطری جمع و محکم گردد.
اکنون عروسک باربی شما دارای یک لباس ساده می باشد.
با استفاده از چرخ خیاطی تور سه سانتی را چین کش کنید(در این حالت چرخ خیاطی باید بر روی بالاترین درجه طول نخ تنظیم گردد)‌. بعد با استفاده از چسب حرارتی آن را به دامن بچسبانید، به یاد داشته باشید که از قسمت پایین دامن باید شروع به انجام این کار نمایید.
حال ردیف به ردیف، تور چین کش شده را به دور دامن عروسک باربی بچسبانید و در انتهای هر ردیف تور را برش بزنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.