تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

خاصیت های هویج چیست؟

سلامت کبد
هویج سرشار از ویتامین A می باشد و به همین دلیل می تواند نقش بسزایی در سم زدایی و پاک سازی کبد ایفا کند. علاوه بر این مصرف هویج باعث می شود که چربی و صفرای موجود در کبد کاهش یابد که در نتیجه به پیشگیری و درمان کبد چرب کمک می کند.
پیشگیری از سرماخوردگی
برای پیشگیری از بیماری های فصلی و ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا باید سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید. مصرف هویج به دلیل وجود ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند که در نتیجه باعث پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.
مفید برای نوزادان و کودکان
هویج و آب آن برای کودکان فواید بسیار دارند. از جمله این فواید می توان به تقویت بینایی اشاره کرد. ویتامین A موجود در هویج برای سلامت چشم ها و پیشگیری از بیماری های چشمی کودکان و نوزادان بسیار مفید است. برای مصرف هویج یا آب هویج در کودکان زیر ۲ سال بهتر است با پزشک مشورت شود.
سلامت قلب
یکی دیگر از خواص مهم هویج محافظت از قلب در مقابل بیماری ها می باشد. هویج به دلیل وجود منابع سرشار از لوتئین، بتا کاروتن و آلفا کاروتن به کاهش کلسترول خون کمک می کند که در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های شایع قلبی مثل سکته قلبی را کاهش می دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.